اخبار

چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی در سال ۱۴۰۲ برگزار شد

چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی در سال ۱۴۰۲ برگزار شد
چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی روز یکشنبه مورخ ۱۴ آبان ماه با حضور حجت‌الاسلام فریادی امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی و مهندس محمدی فرماندار و نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی و دیگر اعضای شورای فرهنگ عمومی با موضوع روز شورای فرهنگ عمومی _ هفته کتاب و کتابخوانی در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در ابتدای این جلسه پس از قرائت دستور جلسات توسط دبیر جلسه،حجت‌الاسلام والمسلمین فریادی امام جمعه محترم  شهرستان ورئیس شورای فرهنگ عمومی چرداول با تأکید بر اینکه مقام معظم رهبری فرهنگ را مانند هوایی می‌دانند که تنفس می‌کنیم؛ خاطرنشان کرد: اگر این هوا آلوده باشد روی سلامت همه مردم تأثیر می‌گذارد و اگر پاکیزه باشد همه مردم از آن بهره‌مند می‌شوند؛ همانگونه که در هفته‌های اخیر تأثیر این موضوع را همه ما متوجه شدیم شورای فرهنگ عمومی از جایگاه بالایی برخوردار است.
وی کتاب و کتابخوانی را جزو مهم‌ترین شاخص‌های فرهنگ عمومی در جامعه برشمرد و گفت: بنابر فرمایش مقام معظم رهبری اگر بتوانیم فرهنگ کتابخوانی در کشور را تقویت کنیم و در کنار آن تولید کتاب را هم خوب گسترش دهیم؛ بخش عمده‌ای از وظایف فرهنگی دولت را به این وسیله انجام داده‌ایم.
رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان چرداول اذعان کرد: باید گفت شورای فرهنگ عمومی نیازمند تغییر و تحول ساختاری است و برای رسیدن به اهداف متعالی نیازمند تغییرات اساسی هستیم.
در ادامه محمدی فرماندار چرداول نیز ضمن تشکر از حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۱۳آبان گفت :حضور گسترده مردم اعم از جوان و نوجوان نشان داد امسال مثل سالهای گذشته باید از مردم انقلابی تشکر و قدردانی کرد.
 وی با تأکید بر مأموریت شورای فرهنگ عمومی، اصلاح و تقویت فرهنگ عمومی با مواردی چون تهیه، تدوین، پیشنهاد طرح‌های عملیاتی و کاربردی برای بهبود شاخص‌های فرهنگ عمومی  در سطح استان و شهرستان ها، ایجاد همکاری و هماهنگی و هم‌سویی بین دستگاه‌های دولتی و غیردولتی و مجریان فرهنگی استان در زمینه ساماندهی برنامه‌های فرهنگی در سطح شهرستان و برنامه‌ریزی کوتاه مدت، میان مدت و تبیین شیوه‌نامه‌های لازم برای ایفای وظایف محول شده را از وظایف این شورا عنوان کرد.
گفتنی جلسه شورای فرهنگ عمومی در روز یکشنبه مورخ ۱۴آبان ماه با حضور مسئولان در محل سالن جلسات فرمانداری شهرستان چرداول برگزار شد.
۱۵ آبان ۱۴۰۲ ۱۰:۰۲
معصومه نادی روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام |