اخبار

تاکید رئیس شورای فرهنگ عمومی استان سمنان بر مسوولیت ارکان جامعه در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب

تاکید رئیس شورای فرهنگ عمومی استان سمنان بر مسوولیت ارکان جامعه در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب
نماینده ولی فقیه در استان ورئیس شوزای فرهنگ عمومی گفت: خانواده، زن و مرد و تمامی ارکان جامعه باید نسبت به تقویت فرهنگ عفاف و حجاب مسوول و دغدغه‌مند باشند.
به گزارش روابط عمومی شورای فرهنگ عمومی استان سمنان،حجت الاسلام‌ والمسلمین مرتضی مطیعی روز چهارشنبه نشست شورای فرهنگ عمومی استان سمنان تاکید کرد: ایمان‌ جامعه برای رعایت عفاف و حجاب باید تقویت شود و ارتقاء یابد.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه بر اساس آمار و پژوهش‌های صورت گرفته، کمتر از ۱۰ درصد از بانوان جامعه در مقوله حجاب هنجار شکنی دارند تصریح کرد: برنامه‌های ایجابی فرهنگی، تولید محتوای معارفی و گفتمان با جوانان باید در دستور کار قرار گیرد.

مطیعی در ادامه با تاکیدئ بر لزوم توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه، نظارت بر عرضه، عنوان ها و محتوای کتاب‌های ارایه شده در نمایشگاه‌های کتاب استان را خواستار شد و اظهار داشت: تحول و اثرگذاری تولیدات فرهنگی باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

 نماینده ولی فقیه در استان ورئیس شوزای فرهنگ عمومی  به در پیش بودن سالروز بزرگداشت روحانی وارسته آیت‌الله عباسعلی اختری در یازدهم آبان گفت: آیت‌الله اختری از علمای برجسته استان سمنان بود که بیش از ۱۰۰ جلد کتاب دست‌نوشته کاربردی متناسب با نیاز جامعه از وی به جای مانده و معرفی این کتاب‌ها ارزشمند است.

یکصد و پنجمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان سمنان با حضور استاندار سمنان و دبیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و حضور سایر اعضا در دفتر امام جمعه سمنان برگزار شد.

در این نشست شش دستور جلسه در برنامه قرار داشت که تبیین طرح عفاف و حجاب در دستگاههای اجرایی، پایداری خانواده و زیست عفیفانه و ارائه و تبیین سیاست های شورای اطلاع رسانی در حوزه عفاف و حجاب از جمله آن بود.

۳ آبان ۱۴۰۲ ۱۳:۳۷
روابط عمومی شورای فرهنگ عمومی استان سمنان |