اخبار

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین: باید برای اسنادی که در سطوح ملی و استانی تدوین می‌شود سازوکارهای اجرایی موثر دیده شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین: باید برای اسنادی که در سطوح ملی و استانی تدوین می‌شود سازوکارهای اجرایی موثر دیده شود

دکتر محمدرضا باقری نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی همراه با دکتر طیبه دهقان‌پور کارشناس علمی و اجرایی برش استانی نقشه مهندسی و فرهنگی کشور و حسین براتی سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با عباس کاظمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین دیدار و گفتگو کرد.

باقری در این دیدار بیان کرد: تهیه نقشه مهندسی فرهنگی کشور سالها قبل با دستور مقام معظم رهبری در دستور کار قرار گرفت و موضوعات پیگیری شد.از دو سال گذشته فصل هفتم این نقشه که به حرکت های استانی متناسب با شرایط و اقتضائات بومی هر استان اشاره داشت، شروع شد تا این نقشه در برش های استانی طراحی و عملیاتی شده و در امتداد نقشه اصلی، در زیست بوم استانی اجرایی شود.
این مسؤول در پایان گفت: در گام نخست باید از بین مسائل مهم و اساسی استان، ۵ مسئله مهم احصا و تصویب شود و در کارگروه اجتماعی استان با تشکیل کمیته های تخصصی ۵ گانه موضوعات پیگیری شوند تا در نهایت مسائل احصا شده با یک برنامه عملیاتی مستمر به حل آسیب های فرهنگی و اجتماعی منتهی شود. 
در ادامه دکتر طیبه دهقان‌پور کارشناس علمی و اجرایی برش استانی نقشه مهندسی و فرهنگی کشور بیان کرد: امیدواریم کمیته های تخصصی در یک کارگروه با محوریت ۵ مسئله اساسی استان بتوانند برنامه های فرهنگی را با پشتوانه اعتباری سازمان برنامه و بودجه انجام دهند و هم اینکه حل معضلات اولویت دار احصا شده را حداقل در طی ۵ سال در قالب برنامه های فرهنگی به شکل اختصاصی پاسخ دهند.
وی عنوان کرد: تدوین برنامه های درست در نهایت منجر به اجرایی سازی درست یک برنامه در استان می شود و ما در افق ۵ ساله اثرات آن را خواهیم دید.

عباس کاظمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین در دیدار با دکتر محمدرضا باقری معاون فرهنگی ستاد فرهنگی اجتماعی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: در موضوع تدوین و تنظیم سند توسعه فرهنگی استان، سالها پیش کارگروهی در استان شکل گرفت و اقدامات زیادی هم انجام شد و در نهایت سندی هم تهیه شد؛ اما هیچ گاه عملیاتی و اجرایی نشد و این ضعف اساسی عمده اسنادی است که در سطح ملی و استانی با آن مواجه هستیم.

وی افزود: باید برای بسیاری از این اسناد که در سطوح ملی و استانی تدوین و تنظیم می شود، ساز و کارهای اجرایی و عملیاتی موثر دیده شود و این فضا باید تغییر کند و امروز یک گفتمانی در بین مدیران دغدغه مند در راستای اجرایی شدن دستورالعمل ها و مصوبات و اسناد، حاکم شده است. 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: موضوع دیگر تقویت ساختار شورای فرهنگ عمومی استان هاست و امیدواریم با توجه به ظرفیت ها و استعدادهای فرهنگی ویژه ای که در استان قزوین وجود دارد، شاهد اقدامات ارزشمندی در این مسیر باشیم.
وی در پایان تاکید کرد: تشکیل کمیته های تخصصی ۵گانه ذیل کارگروه اجتماعی را با یک جدیت و با نگاه عملیاتی و میدانی دنبال می کنیم.
۱ آبان ۱۴۰۲ ۰۹:۲۲