اخبار

اولویت بندی هایی که ما داریم باید با آنچه که مطالبات و دغدغه مندی های مقام معظم رهبری محسوب می‌شود، هم خوانی داشته باشد

اولویت بندی هایی که ما داریم باید با آنچه که مطالبات و دغدغه مندی های مقام معظم رهبری محسوب می‌شود، هم خوانی داشته باشد
آیت الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در دیدار با دکتر محمدرضا باقری نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در برش‌های استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور بیان کرد:  اولویت بندی هایی که ما داریم باید با آنچه که مطالبات و دغدغه مندی های مقام معظم رهبری محسوب می شود، هم خوانی داشته باشد؛ چراکه ایشان به مسائل، اشراف و احاطه کاملی دارند و مسائل را رصد می کنند.
وی با اشاره به مشکل دشت قزوین گفت: دشت قزوین یکی از مهمترین دشت های حاصلخیز کشور است که در سفر مقام معظم رهبری به استان، ایشان بر اهمیت این موضوع تاکید داشتند؛ اما اکنون دشت قزوین از هر سو با هجمه های ویرانگرانه از جمله برداشت بی رویه آب های زیرزمینی و حفر چاه های آب مواجه است که در پی مصرف بی رویه آب، اکنون فرونشست دشت قزوین ایجاد شده که یک فاجعه به شمار می آید.
آیت الله عابدینی در پایان بیان کرد: یکی از مهمترین اولویت ها باید موضوع تقویت و اعتلای اعتماد عمومی و سرمایه های اجتماعی باشد که از نکات مهم و کلیدی به شمار می‌آید. 
در ادامه دکتر طیبه دهقان‌پور کارشناس علمی و اجرایی برش استانی نقشه مهندسی و فرهنگی کشور در این دیدار بیان کرد: امیدواریم در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قزوین، مصوبات پرباری در راستای تدوین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور داشته باشیم.
وی افزود: اساس این کار بر پایه پنج مسئله بنیادی فرهنگی اجتماعی است که به مدت پنج سال ذیل آن برنامه های فرهنگی تنظیم می شود که بنا است مسائل فرهنگی و اجتماعی استان را برطرف نماید.
کارشناس علمی و اجرایی برش استانی نقشه مهندسی و فرهنگی کشور عنوان کرد: در فاز نخست ۱۲ استان دارای برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور شدند و در ۱۹ استان فاز دوم هم که قزوین یکی از آن استان هاست، این انتظار را داریم که این کار در قزوین به عنوان یکی از شهرهای دارای تاریخ تمدنی عظیم انجام شود و در ۵ کمیته تخصصی، احصای مسائل به درستی انجام شود تا در ادامه شاهد ثبت اقدامات ارزشمند در حوزه فرهنگی استان قزوین باشیم. 
حسین براتی سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین هم در جریان این دیدار گفت: از چندی پیش زحمات زیادی توسط دوستان در شورای فرهنگ عمومی استان کشیده شده و با همکاری دستگاه های عضو این شورا، مواردی هم احصا و مباحث پیشنهادی از ۲۰ دستگاه احصا شده است.
وی عنوان کرد: ما در این بخش به لحاظ زمانی عقب هستیم و امیدواریم تحت مدیریت نماینده ولی فقیه در استان قزوین بتوانیم این موضوع را به شکلی جبران کنیم و برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی استان قزوین با مشارکت و همکاری همه اعضا هر چه سریعتر آماده شود و در این راستا باید کارگروه هایی هم در استان شکل بگیرد.
۱ آبان ۱۴۰۲ ۰۹:۰۹