اخبار

تعادل، منشأ تحولات مثبت در موضوعات فرهنگی است و رفتار افراطی و تفریطی در حوزه فرهنگی عاقلانه نیست

تعادل، منشأ تحولات مثبت در موضوعات فرهنگی است و رفتار افراطی و تفریطی در حوزه فرهنگی عاقلانه نیست

محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قزوین که با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی در دفتر امام جمعه قزوین برگزار شد؛ بیان کرد: فرهنگ یک مقوله ویژه و مرتبط با اراده و خواست آحاد جامعه است و هرچقدر در این مقوله نگاه تحمیلی داشته باشیم، نه تنها نتیجه‌ دلخواه را نمی گیریم بلکه نتیجه عکس مشاهده خواهد شد.

وی افزود: اسناد متعددی در حوزه های فرهنگی تدوین شده است و حتی به شکل قانون هم درآمده اند، ولی اجرای آن و نتیجه گرفتن این اسناد هم از اهمیت بالایی برخوردار است.
استاندار قزوین عنوان کرد: باورهای دینی تاکید بر این دارد که تعادل، منشأ تحولات مثبت در موضوعات فرهنگی است و رفتار افراطی و تفریطی در حوزه فرهنگی عاقلانه نیست. 
وی تصریح کرد: دستگاه هایی که دستورالعمل تدوین می کنند باید توجه داشته باشند که این‌ دستورالعمل ها متکی بر بستر پذیرای اجتماع باشد و مردم باید نسبت به آن اقناع شوند و اولویت هم باید اولویت مورد نظر جامعه باشد.
نماینده عالی دولت در استان خاطرنشان کرد: علاوه بر اقناع مردم، تدوین دستورالعمل های فرهنگی باید مبتنی بر مزیت های استان ها باشد؛ چراکه همه مسائل به یکباره حل نمی شوند و باید با توجه به مزیت های بومی و محلی به موضوعات فرهنگی پرداخت.
وی با بیان اینکه اتکا به توان خود مردم در موضوعات فرهنگی از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: جریان های مردمی شامل تمامی مردم می شوند و باید از ظرفیت تمامی مردم استفاده شود و با نگاه باز نسبت به این موضوعات پرداخت.
اعلایی در پایان عنوان کرد: با توجه به اتفاقات اخیر حوزه ورزش و اقدامات دیگر در استان، خوشبختانه فضای استان به سمت نشاط اجتماعی که فرهنگ ساز است، پیش می رود و این فضا باید تقویت شود.
۱ آبان ۱۴۰۲ ۰۸:۴۳