اخبار

امیدواریم با مشارکت حداکثری و بارش افکار همه دستگاه ها، کلیدی ترین مسائل فرهنگی استان احصا شود

امیدواریم با مشارکت حداکثری و بارش افکار همه دستگاه ها، کلیدی ترین مسائل فرهنگی استان احصا شود

جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قزوین با حضور دکتر محمدرضا باقری نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در برش‌های استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور، آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین، محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین در روز شنبه بیست و نهم مهرماه در دفتر امام جمعه قزوین و با دستور جلسه «تبیین و تشریح برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور و ارائه نظام مسائل اولویت دار فرهنگی استان» برگزار شد.

حسین براتی سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در این جلسه بیان کرد: با گذشت زمان تقریبا ۸ ماهه از عدم تشکیل جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، امروز شاهد برگزاری این جلسه هستیم و امیدواریم فتح باب خیری برای استان با پیشینه غنی قزوین در حوزه های مختلف فرهنگی و اجتماعی باشد.
دبیر جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قزوین تصریح کرد: تقریبا 20 دستگاه فرهنگی، مسائل اساسی و اولویت دار استان را در حوزه کاری خود احصا و به دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان اعلام نموده اند.
وی ادامه داد: آنچه که جزو چند اولویت ویژه وزارتخانه و شورای فرهنگ عمومی بوده و به همه استان ها از جمله استان قزوین ابلاغ شد، برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور است که باید متناسب با سند بالادستی احصا، تدوین و رونمایی شود. 
وی عنوان کرد: استان قزوین جزو ۱۹ استانی است که هنوز سند خود را تدوین و رونمایی نکرده و امیدواریم امروز بتوانیم در این راستا به یک جمع‌بندی برسیم.
این مسؤول خاطرنشان کرد: آنچه که دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی و شورای عالی انقلاب فرهنگی تدوین و ابلاغ داشتند، تشکیل کارگروه های ۵ گانه شامل کمیته فرهنگ، هنر و رسانه، کمیته امور دینی، کمیته تعلیم و تربیت، کمیته اجتماعی زنان و خانواده و کمیته اقتصاد فرهنگی است.
وی ادامه داد: این ۵ کارگروه باید در سطح استان تشکیل شود، اعضا و دبیر کارگروه ها مشخص شده است و امیدواریم با مشارکت حداکثری و بارش افکار همه دستگاه ها، کلیدی ترین مسائل فرهنگی استان احصا شده و بعد از تعیین اولویت ها، اقدامات لازم انجام شود. 
۱ آبان ۱۴۰۲ ۰۸:۳۳