اخبار

وظیفه انسانی و اسلامی ما اقتضا می کند که از مردم مظلوم فلسطین حمایت کنیم

وظیفه انسانی و اسلامی ما اقتضا می کند که از مردم مظلوم فلسطین حمایت کنیم
رییس شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان گفت: وظیفه انسانی و اسلامی ما اقتضا می کند که از مردم مظلوم فلسطین حمایت کنیم و از این دژخیمان وحشی کودک کش اعلام انزجار کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین میثم تارم در هفتمین نشست شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان در سال جاری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، اظهارداشت: حمله وحشیانه رژیم صهیونسیتی به غزه نشان داد که این رژیم جعلی و مدعیان دروغین دفاع از حقوق بشر، زنان و کودکان هیچگونه اعتقادی به این شعار ندارند وگرنه هزاران زن و کودک در بیمارستان، مدرسه و کلیسا در غزه را به خاک و خون نمی کشیدند.

وی تصریح کرد: طبق قوانین بین المللی اسرائیلی ها حق تعرض به بیمارستان ها، مدارس و مراکز عبادت را ندارند اما با چراغ سبز و هدایت آمریکا و همچنین حمایت کشورهای غربی و اروپایی، با حمله به این اماکن جنایات تکان دهنده ای انجام می دهند.

حجت الاسلام تارم تاکید کرد: وظیفه انسانی و اسلامی ما اقتضا می کند که از مردم مظلوم فلسطین حمایت کنیم و از این دژخیمان وحشی کودک کش اعلام انزجار کنیم.

وی اظهار کرد: یکی از معضلات و مشکلات جنوب کرمان، افتخار به داشتن سلاح است به طوری که فرهنگ غلط استفاده از اسلحه در مجالس جشن رواج پیدا کرده است.

امام جمعه جیرفت تاکید کرد: اسلحه هم برای صاحبش دردسر ساز است و هم تهدیدی برای جان شهروندان می باشد.

وی ادامه داد: باید با فرهنگ سازی کاری کرد تا افراد نسبت به مضرات و خطرات اسلحه آگاهی پیدا کنند و اسلحه را کنار بگذارند.

حجت الاسلام تارم خاطرنشان کرد: تشکیل کارگروه پژوهشی و تحقیق جامع در خصوص انگیزه و علل استفاده از اسلحه در جنوب کرمان باید در قید فوریت باشد و نتیجه آن در این شورا مطرح شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان ابزار هنر را راهی برای تغییر فرهنگ غلط افتخار به داشتن اسلحه دانست و ابراز کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان می تواند با استفاده از ظرفیت هنرمندان آثار فاخری در قالب طنز و یا تئاتر برای تغییر این فرهنگ غلط تولید کند.

وی عنوان کرد: ایده ها و طرح های موسسات فرهنگی هنری نیز می تواند به سمت و سویی برود که این فرهنگ غلط در جنوب کرمان اصلاح شود.

حجت الاسلام تارم خاطرنشان کرد: یکی دیگر از کارهایی که می توان برای اصلاح این فرهنگ غلط انجام داد این است که نیروهای امنیتی با اصحاب رسانه مصاحبه کرده و طرح های تشویقی تحویل سلاح را تبیین کنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان گفت: تشکیل کارگروه پژوهشی و تحقیق جامع در خصوص انگیزه و علل استفاده از اسلحه در جنوب کرمان باید در قید فوریت باشد و نتیجه آن در این شورا مطرح شود.


۳۰ مهر ۱۴۰۲ ۱۳:۴۲
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان |