اخبار

شورای فرهنگ عمومی باید تلاش کند بین ظرفیت‌های ائمه جمعه استان با مسؤولان دغدغه‌مند و مسؤولان حوزه مسائل معنوی، دینی و فرهنگی اتصالی برقرار باشد

شورای فرهنگ عمومی باید تلاش کند بین ظرفیت‌های ائمه جمعه استان با مسؤولان دغدغه‌مند و مسؤولان حوزه مسائل معنوی، دینی و فرهنگی اتصالی برقرار باشد
نماینده ولی فقیه و رئیس شورای فرهنگ عمومی استان قزوین در نشست 121 شورای فرهنگ عمومی: شورای فرهنگ عمومی باید تلاش کند بین ظرفیت‌های ائمه جمعه استان با مسؤولان دغدغه‌مند و مسؤولان حوزه مسائل معنوی، دینی و فرهنگی اتصالی برقرار باشد.

آیت ا... عبدالکریم عابدینی رئیس شورای فرهنگ عمومی استان قزوین در نشست 121 شورای فرهنگ عمومی استان قزوین عنوان داشت: استقامت مردم پایدار، مقاوم و صبور مردم غزه را تحسین می‌کنیم، خداوند در آیه 30 سوره فصلت می‌فرماید «إِنَّ الَّذِینَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیْهِمُ الْمَلَائِکَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِی کُنْتُمْ تُوعَدُونَ»، یعنی (در حقیقت کسانى که گفتند پروردگار ما خداست‏ سپس ایستادگى کردند فرشتگان بر آنان فرود مى‌‏آیند و مى‏‌گویند هان بیم مدارید و غمین مباشید و به بهشتى که وعده یافته بودید شاد باشید.)

 وی ادامه داد: ما تفسیر این آیه را در رفتار مردم رنج‌دیده و در مشقت و سختی غزه مشاهده می‌کنیم و ظلم صهیونیست‌های جنایتکار را تقبیح می‌کنیم.

امام جمعه قزوین همچنین بیان کرد: انتظار این است که ما اولویت را به دین یعنی خدا، انبیای الهی، رهبران دینی مانند امام (ره)، رهبر حکیم انقلاب، عقل و فرصت‌های موجود اجتماعی بدهیم. اولین عنوانی که جلوی چشم مردم می‌آید، با مردم همسو بودن و همراه کردن مردم با دین است، اولویت باید این‌ها باشد. در احادیث آمده «کلّ امر ذی بال لم یبدأ فیه به بسم الله فهو ابتر»، یعنی (هر کاری که با نام خدا شروع نشود، ابتر است). بنابراین هر کار بااهمیتی تا با خدا همراه نباشد و برای   آن از خدا اذن گرفته نشود، هر چقدر هم مهم باشد، به جایی نمی رسد

نماینده ولی فقیه تصریح کرد:‌ وقتی ما اولویت را دین قرار دادیم، سرمایه‌های بسیاری نقداً برای ما وجود دارد، ما امروز سرمایه‌ای به نام مساجد و روحانیت فعال مبلّغ و مروّج دین داریم، سرمایه‌ای مانند مستمعین یعنی مردم را داریم که گاهی از جیبشان هزینه می‌کنند تا به اهداف دینی خود نائل شوند که نمونه آن اتفاقی است كه در اربعین می‌افتد. بنابراین اولین دغدغه ما باید موضوع دین، قرآن، مسائل دینی، مساجد و نظام ولایت و امامت باشد.

وی یادآور شد: به موازات این دغدغه‌هایی که ما در جلسات شورای فرهنگ عمومی داریم، اقداماتی توسط ائمه جمعه سراسر کشور برای طرحی به‌نام طرح اعتلا انجام شد که خیلی برای آن وقت گذاشته شده و کارشناسی شده و خروجی‌های جدی هم داشته است. از این حیث، حال استان ما در کشور حال خوبی است و در مقایسه با استان‌های دیگر نمره بالاتری داشته و جایگاه خوبی دارد.

نماینده ولی‌فقیه‌ استان قزوین اظهار کرد:‌ شورای فرهنگ عمومی باید تلاش کند بین ظرفیت‌های ائمه جمعه استان با مسؤولان دغدغه‌مند و مسؤولان حوزه مسائل معنوی، دینی و فرهنگی اتصالی برقرار باشد. امیدواریم برکت این جلسه همین باشد؛ یعنی رهاوردهای طرح اعتلا با این دغدغه‌ها به هم بیامیزد و همه برای این اهداف به میدان بیایند.

.

 

۳۰ مهر ۱۴۰۲ ۱۳:۲۶