اخبار

هفتمین نشست شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان برگزار شد

هفتمین نشست شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان برگزار شد
هفتمین نشست شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان در سال جاری با حضور ائمه جمعه ، فرمانداران و اعضاء در محل دفتر امام جمعه جیرفت و رئیس شورا برگزار شد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان گفت: شورای فرهنگ عمومی یکی از شوراهای تصمیم گیرنده مهم کشور است که مصوبات آن لازم الاجرا و امید آفرین می باشد که در دوره مدیریت اول بنده، چندین مصوبه مهم این شورا اجرایی شده اند.

 حجت الاسلام سید احمد حسینی ، ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونسیتی، گفت: دستور کار امروز شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان ارائه راهکارهایی برای رفع معضل فرهنگی افتخار به داشتن سلاح است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان با بیان اینکه فرهنگ غلط افتخار به داشتن اسلحه در برخی استان ها و شهرستان ها به یک معضل تبدیل شده است، اظهار کرد: استفاده از اسلحه در جشن ها و مراسم موجب بروز اتفاقات تلخ می شود.

وی فرهنگ سازی را یکی از بهترین راهکارهای مقابله با این معضل برشمرد و ابراز کرد: در این راستا می توان از ظرفیت همه نهادهای فرهنگی، نخبگان، بزرگان و ریش سفیدان استفاده کرد و دستگاه قضایی نیز برخورد جدی تری با دارندگان سلاح داشته باشد.

حجت الاسلام حسینی بیان کرد: شاید به نظر برسد مصوبات جلسات شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان تاکنون بی ثمر بوده است و دیدگاه موجب ایجاد یاس و ناامیدی از این شورا شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان تصریح کرد: شورای فرهنگ عمومی یکی از شوراهای تصمیم گیرنده مهم کشور است که مصوبات آن لازم الاجرا و امید آفرین می باشد که در دوره مدیریت اول بنده، چندین مصوبه مهم این شورا اجرایی شده اند.

وی اضافه کرد: تعیین امام جمعه بخش های جازموریان، بلوک و ساردوئیه،تسهیل راه اندازی و اخذ مجوز حوزه علمیه سفیران هدایت، راه اندازی مرکز مشاوره پیش از ازدواج در شهرستان های جنوبی، استقرار اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قلعه گنج، جلوگیری از ایجاد روز افزون قدم گاه ها، راه اندازی شورای فرهنگ عمومی بخش های آسمینون و مردهک از جمله این مصوبات است.

حجت الاسلام حسینی عنوان کرد: از آنجایی که جنوب کرمان و شهرستان جیرفت سالن اجتماعات مناسب  برگزاری مراسم وجود ندارد بزودی با همکاری اداره آموزش و پرورش شهرستان جیرفت یکی از سالن های این اداره تجهیز می شود.

۳۰ مهر ۱۴۰۲ ۱۳:۳۰
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان |