اخبار

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی:

اجرای طرح فرهنگی از طوس تا خوسف با برگزاری رویداد ملی ابن حسام خوسفی در سال ۱۴۰۳

اجرای طرح فرهنگی از طوس تا خوسف با برگزاری رویداد ملی ابن حسام خوسفی در سال ۱۴۰۳
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: طرح فرهنگی از طوس تا خوسف با برگزاری رویداد ملی ابن حسام خوسفی در سال ۱۴۰۳ برگزار می گردد
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، علی فرخنده در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان خوسف که با حضور امام جمعه شهرستان خوسف، فرماندار، جمعی از مسئولین و کارشناسان حوزه فرهنگ و ارشاد برگزار شد، به بحث و تبادل نظر درباره اولویت‌ فعالیت‌های فرهنگ عمومی در سال ۱۴۰۲ پرداخت.
وی با بیان اینکه تکمیل نیروی انسانی از دغدغه هایی است که در دستور کار قرار دارد، گفت: با توجه به اینکه درجه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از ۳ به ۲ افزایش یافت، سعی می‌کنیم با استخدام نیرو‌های متخصص و مجرب، کارآمدی حوزه فرهنگ و ارشاد را بالا ببریم.
وی افزود: با اعتبارات اختصاص یافته از سفر رئیس جمهوری به استان، پروژه‌های عمرانی فرهنگی و هنری در حال تکمیل هستند و خانه فرهنگ بیرجند در آبان ماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح خواهد شد.
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان همچنین به شناخت و ترویج مفاخر استان در زمینه‌های مختلف هنر، علم، دین و تاریخ اشاره کرد و گفت: باید بزرگان استان را به طور مناسب معرفی کنیم و آثار آن‌ها را در دسترس علاقمندان قرار دهیم. وی به عنوان نمونه، همایش ملی طوس تا خوسف را که در سال آینده به مناسبت بزرگداشت شاعر حماسه سرای دینی، ابن حسام خوسفی برگزار می گردد را یادآور شد.
وی گفت: با توجه به هجمه همه جانبه دشمن به فرهنگ کشور این موضوع از ملزومات است که ظرفیت استان در زمینه‌های مختلف از جمله مدل باز موسیقی معماری و... مورد توجه بیشتری واقع گردد و بیش از پیش ترویج شود.
فرخنده در پایان به اولویت های 5 گانه شورای فرهنگ عمومی در سال جاری یعنی فرهنگ کار و تولید، پایداری خانواده و زیست عفیفانه، انسجام اجتماعی و اعتماد به نفس ملی، پرهیز از اسراف و تجمل و افزایش سرانه و مصرف فرهنگی اشاره کرد و گفت: برای رسیدن به این اهداف، باید با همکاری و هماهنگی تمام نهادها و مؤسسات فرهنگی استان، این موارد را برنامه ریزی و اجرا کنیم.
۳۰ مهر ۱۴۰۲ ۱۲:۱۶