اخبار

ضرورت استفاده از ظرفیت های مردمی در پیشبرد اهداف شورای فرهنگ عمومی استان

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در نشست شورای فرهنگ عمومی که با حضور امام جمعه، فرماندار، رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی درمیان و جمعی از مسئولین برگزار شد، گفت: استفاده از ظرفیت مردم بومی هر منطقه در پیشبرد اهداف فرهنگی واجد اهمیت بسیاری می باشد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، علی فرخنده در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان درمیان که با حضور امام جمعه، فرماندار، رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی درمیان و جمعی از مسئولین برگزار شد، گفت: فرهنگ دارای طیف گسترده‌ای از آداب و سنن شامل خوراک، پوشاک، اشتغال، گویش، زبان و... است که جز با مشارکت مردم در صحنه و واگذاری امور به تشکل‌های بومی امکان پیشبرد آن در قالب هویت ایرانی-اسلامی امکان‌پذیر نمی‌باشد.
وی با تاکید بر لزوم شبکه سازی برای اجرای مصوبات و برنامه‌های فرهنگی استان، گفت: ۸۰ درصد تاثیر برنامه‌های فرهنگی را چگونگی اجرا و پیاده‌سازی آن در جامعه تعیین می‌ کند و استفاده از ظرفیت مردم بومی هر منطقه در پیشبرد آن واجد اهمیت بسیاری می باشد.
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان گفت برنامه‌های فرهنگی هنری باید هدفمند و تاثیرگذار باشد چرا که خرج اموال بیت المال بدون برنامه‌ریزی و بی‌هدف گناهی نابخشودنی و مصداقی از مصادیق بی‌فرهنگی است.
فرخنده با تاکید بر نظارت دقیق نسبت به تبلیغات محیطی در سطح شهرها، عنوان کرد: لازم است این قبیل فضاسازی‌های شهری تنها از طریق کانون‌های آگهی و تبلیغات که دارای مجوز می‌باشند صورت بپذیرد.
وی افزود: مطابق قانون هیچکدام از دستگاه های فرهنگی حق برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری بدون مجوز فرهنگ و ارشاد اسلامی ندارد و در صورت بروز تخلف موظف به پاسخگویی است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در پایان با اشاره به لزوم آسیب شناسی به منظور برنامه‌ریزی و در نتیجه اجرای رویداد های کارآمد در سطح استان، گفت: این امر با توجه به نیاز هر منطقه متغیر است و با توجه به فرهنگ مردم باید عملیاتی و اجرا شود.
لازم به ذکر است در این نشست ابوالفضل طوری به منصب رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان درمیان تعیین شد.
۲۷ مهر ۱۴۰۲ ۱۲:۱۰