اخبار

تحقق اهداف شورای فرهنگ عمومی استان مستلزم هم افزایی همه دستگاه های عضو می باشد

تحقق اهداف شورای فرهنگ عمومی استان مستلزم هم افزایی همه دستگاه های عضو می باشد
در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان سربیشه، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، تاکید کرد: شورای فرهنگ عمومی یکی از مصادیق همافزایی دستگاه‌های فرهنگی است و پس از تصویب مصوبات، با تعامل و همکاری تمام دستورات جلسه گام به گام باید برداشته شود.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، علی فرخنده در این جلسه که با حضور حجت الاسلام و المسلمین کاظمی، امام جمعه سربیشه، لکزایی، فرماندار و جمعی از مسئولین برگزار شد، اظهار کرد: ناشناخته بودن و ناشناخته ماندن بزرگان علم و دانش، فرهنگ و هنر در استان، گناهی نابخشودنی و غیر قابل قبول از سوی مسئولان ذیربط می باشد که خوشبختانه تاکنون اقدامات خوبی از جمله تهیه کتاب "هنر مردان خدا" که چکیده‌ای از هنر شهدای هنرمند استان است صورت پذیرفته.
وی گفت: شورای فرهنگ عمومی از جمله مصادیق همافزایی دستگاه‌ها است و پس از تصویب مصوبات می‌بایست با تعامل و همکاری تمامی دستگاه های عضو، دستورات جلسه گام به گام اجرایی شود.
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به طرح نخبگانی بررسی اندیشه تمدنی از منظر امام علی (ع) در نهج‌البلاغه که در قالب "هشت گام" در حال برگزاری است، گفت: در این طرح، موضوعات مختلف مانند حقوق بشر، صلح و امنیت، اخلاق، آزادی بیان، استقلال، قدرت و نصرت، زن و خانواده از دیدگاه اسلام و غرب مورد بحث و تحلیل قرار می‌گیرد. وی افزود: اختتامیه رویداد در دهه امامت و ولایت با حضور نخبگان استان برگزار خواهد شد.
فرخنده همچنین به میزبانی تئاتر منطقه ای فجر در استان خبر داد و گفت: این رویداد هنری با تعامل دستگاه‌های فرهنگی استان قطعاً ثمرات خوب و مثبت به همراه خواهد داشت.
وی گفت: هفته فرهنگی استان با شعار محوری خراسان جنوبی دیار علم و ایمان در آبان ماه برگزار خواهد شد که در آن مؤلفه‌های فرهنگی مانند بازی‌ها، غذا، مد و لباس، گویش و... با اولویت هنرمندان و فرهیختگان بومی مورد توجه قرار خواهد گرفت.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در پایان به دستورات پیش رو در سال جاری شورای فرهنگ عمومی شامل پایداری خانواده در حوزه زیست عفیفانه و رشد جمعیت، انسجام اجتماعی و اعتماد به نفس ملی، پرهیز اسراف و تجمل، فرهنگ کار و تولید و ارتقای کیفی و کمی تولید و مصرف کالای تولید فرهنگ داخلی اشاره و بر اقدام مقتضی در راستای نتیجه بخش شدن آن تاکید کرد.
۳۰ مهر ۱۴۰۲ ۱۱:۵۷