اخبار

امام جمعه طبس؛

مشارکت حداکثری، مهمترین مؤلفه انتخابات است

مشارکت حداکثری، مهمترین مؤلفه انتخابات است
حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا محمدی گفت: در انتخابات مسائل زیادی مطرح است که حضور و مشارکت حداکثری، مهمترین مؤلفه در انتخابات می باشد و عملکرد ما مسئولین باید به گونه ای باشد که مردم به نظام و انقلاب امیدوار کنیم و آنها برای آینده نظام و انقلاب احساس مسئولیت کنند و حضورشان، حضور پر رنگ تری باشد.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان طبس؛ صبح امروز (سه شنبه 25 مهر) جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان طبس، با موضوعات تقویت وحدت و انسجام اجتماعی بمنظور مشارکت حداکثری در انتخابات و طرح سالنامه اختصاصی طبس، در محل نهاد امامت جمعه، برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا محمدی در این جلسه با اشاره به وقایعی که برای ملت مظلوم فلسطین به وجود آمده است؛ گفت: قریب به 1500 نفر فقط از زنان و کودکان در این جنگ کشته شده اند و عملیاتها و بمباران های رژیم صهیونیستی، صرفا عملیاتهای کوری است که بر سر ملت مظلوم فلسطین انجام میدهد و در واقع  در میدان رزم کم آورده است و توان مقابله با قهرمانان عرصه مقاومت را ندارد.

امام جمعه طبس افزود: با حضور همه جانبه ما در راهپیمایی ها به مانند جمعه گذشته که در حمایت از ملت فلسطین است ، قاعدتا نشان از حضور ملت ایران در صحنه و حمایت مردم ما را می رساند؛ که احساس تنهایی نکنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی  طبس اظهار داشت: با توجه به شرایط امروز و اینکه در آستانه انتخابات قرار می گیریم،دشمن تلاش می کند، که انتخابات را که عامل قوت و اقتدار نظام است را تبدیل به چالش کند، اما  با بصیرت و مشارکت مردم، توطئه های دشمن که همواره به دنبال توطئه است، نقش برآب می شود و یک برگ زرین دیگری در پرونده نظام انقلاب اسلامی، ثبت خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی بیان کرد: علی القاعده مقام معظم رهبری و شخصیت های برتر نظام، قطعا دستورالعمل ها و توصیه هایی برای انتخابات را بیان خواهند کرد؛ که ما مسئولان و خواص جامعه می بایست عمل کنیم و ضمن عملکرد خودمان، در جامعه آنها را توصیه کنیم.

وی گفت: در انتخابات مسائل زیادی مطرح است که حضور و مشارکت حداکثری، مهمترین مؤلفه در انتخابات می باشد و عملکرد ما مسئولین باید به گونه ای باشد که مردم به نظام و انقلاب امیدوار کنیم و آنها برای آینده نظام و انقلاب احساس مسئولیت کنند و حضورشان، حضور پر رنگ تری باشد.

امام جمعه طبس خاطرنشان کرد: دیگر مسئله انتخابات، انتخابات رقابتی و در عین حال رفاقتی است و رقابت در انتخابات، باید رقابت های سالم باشد تا خدای نکرده منجر به ایجاد اختلاف نشود و در یک فضای سالم رقابتی، بتوانیم حضور حداکثری را داشته باشیم.

همچنین در این جلسه معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان طبس گفت: همه باهم در سالی که انتخابات را در پیش داریم، باید زمینه مشارکت حداکثری مردم را فراهم کنیم و انتخابات در طبس از هیجانات بالایی برخوردار هست و این یک فرصت است؛ که نیازمند این است که توسط متنفذین و تاثیرگذاران سیاسی مدیریت شود و در سالهای اخیر با حضور و محوریت امام جمعه، این فضا مدیریت شده است.

سید احمد حقانی افزود: در مرحله پیش ثبت نام انتخابات، تعداد 141 نفر برای انتخابات ثبت نام کردند، که 86 نفر در مرحله صحت سنجی، مدارکشان کامل بوده و می توانند وارد مرحله ثبت نام بعدی شوند.

همچنین علیرضا عصاری، رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان طبس در ابتدای این جلسه  ضمن ارائه دستورکار و با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره چهار راهبرد مشارکت،امنیت، سلامت و رقابت در انتخابات گفت: با توجه به وقایع پاییز سال گذشته که اتفاق افتاد، نیاز است که بیش از پیش، زمینه تقویت وحدت و انسجام اجتماعی برای حضور حداکثری مردم در انتخابات را فراهم کنیم.

لازم به ذکر است: در این جلسه، اعضای شورای فرهنگ عمومی طبس درباره مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و نیز سالنامه اختصاصی طبس که به همت آقای مهدی اکرمی در دست اقدام است، گفتگو و تبادل نظر کردند.

 

۲۶ مهر ۱۴۰۲ ۱۱:۵۵