اخبار

همکاری فرهنگ و ارشاد اسلامی و تعاون کار و رفاه اجتماعی استان در حوزه مد و لباس

همکاری فرهنگ و ارشاد اسلامی و تعاون کار و رفاه اجتماعی استان در حوزه مد و لباس
به منظور توسعه و ترویج مد و لباس ایرانی اسلامی، تفاهم‌نامه همکاری و مشارکت بین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی و اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان منعقد شد.
به گزارش روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، علی فرخنده، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با اشرفی، مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گفت: یکی از محورهای اساسی در سند تحول فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، حوزه اقتصاد فرهنگ و هنر است که می بایست با حمایت از طراحان و تولیدکنندگان لباس ایرانی اسلامی، آن را به نتایج مثبت برسانیم.
وی با بیان اینکه مشاغل خانگی در حوزه مد و لباس دارای جامعه هدف گسترده‌ای است، گفت: با حمایت مالی به صورت وام قرض‌الحسنه از صاحبان مشاغل خانگی، می‌توان به این مهم رونق بخشید چراکه از جمله تاثیرگذارترین حوزه ها در فرهنگ مردم می باشد.
فرخنده با تأکید بر لزوم مقابله با تهاجمات فرهنگی دشمن در زمینه مد و لباس، اظهار کرد: باید با خلاقیت و نوآوری در طراحی لباس‌های مناسب با شأن ملّی و دینی، کالای متناسب با هویت اصیل مردم را در اختیار جامعه قرار بدهیم.
وی همچنین در خصوص برگزاری رویداد اصیلا در سال جاری، گفت: سه محور عمده در این جشنواره شامل ایده پردازی و خلاقیت، پژوهش در حوزه مد و لباس، رویداد تبیینی، تبلیغی و نهایتاً توانمندسازی طراحان و تولیدکنندگان از طریق برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب می باشد.
لازم به ذکر است در پایان این جلسه، تفاهم‌نامه همکاری و مشارکت بین دو سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی و تعاون کار و رفاه اجتماعی استان در حوزه مد و لباس منعقد شد که موجب ساماندهی و همیاری کسب و کارهای خانگی در این زمینه خواهد شد.
۲۹ مهر ۱۴۰۲ ۱۱:۵۲