اخبار

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان سمنان:

تقسیم کار، شورای فرهنگ عمومی استان سمنان را فعال و تاثیر گذار کرده است

تقسیم کار، شورای فرهنگ عمومی استان سمنان را فعال و تاثیر گذار کرده است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: با تدوین و تصویب راهبردها و نیز توجه به تقسیم کار بر اساس این راهبردها، شورای فرهنگ و عمومی این استان به شورایی فعال، تاثیرگذار و با دستور جلسه متعدد تبدیل کرده است.

به گزارش روابط عمومی شورای فرهنگ عمومی استان سمنان،فرشید فلاح در هشتاد و پنجمین نشسشت کارگروه علمی مشورتی شورای فرهنگ عمومی استان سمنان با اشاره به محول شدن اجرای هر یک از راهبردهای 18 گانه به دستگاه مرتبط در استان سمنان افزود: این راهبردها منجر به تقسیم کار بین دستگاههای اجرایی و فرهنگی تبدیل شده و به همین دلیل شورای فرهنگ عمومی یکی از شوراهای با دستور جلسه بالا است.

وی، به نقش کارگروه علمی مشورتی این شورا نیز اشاره کرد و اظهار داشت: در این کارگزوه که جمعی از افراد فرهیخته و دارای تخصص مرتبط با مسایل فرهنگی حضور دارند مسایل فرهنگی استان به شور گذاشته می شود و پس از بررسی فراوان برای ارائه در شورای فرهنگ عمومی استان سمنان آماده می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در این نشست، حیطه فرهنگ را بسیار وسیع خواند و گفت: فرهنگ ابعاد ویژه ای دارد و راهبردهای 18 گانه نیز از فرمایشات رهبری، اسناد بالادستی و ... استفاده و این راهبردها تبیین و عملیاتی شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان سمنان نیز در این نشست با اشاره به نشست های شورای فرهنگ عمومی استان سمنان این شورا را شورایی فعال، پربار و با دستور کار فراوان توصیف کرد.

حجت الاسلام محمد قاسم عین الکمال با اشاره به راهبرد قانونگرایی و گسترش نظم و انضباط که با مسوولیت وی اجرایی شده است از نقش کارگروه علمی مشورتی ک بارفکری شورای فرهنگ عمومی را بر دوش دارد تقدیر کرد.

وی گفت: راهبرد تحت مسوولیت دادگستری دارای 15 مصوبه بوده که به شورای فرهنگ عمومی ارائه شده است.

معاون دادگستری استان سمنان بر ضرورت توسعه و ترویج قانون گرایی و قانون پذیری در جامعه تاکید کرد و گفت: باید تلاش شود قانون پذیری در جامعه ارتقاء یابد و این نیازمند تلاش های فرهنگی است.

سایر اعضای کارگروه علمی مشورتی شورای فرهنگ عمومی استان سمنان نیز در این نشست دیدگاهها و نظرات خود را بیان کردند.


 

۱۰ مهر ۱۴۰۲ ۰۹:۴۷
روابط عمومی شورای فرهنگ عمومی استان سمنان |