اخبار

تجلیل از موکب داران و خادمان پیاده‌روی اربعین حسینی در شهرری

تجلیل از موکب داران و خادمان پیاده‌روی اربعین حسینی در شهرری
آیین تجلیل از موکب داران و خادمان پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در شهرری برگزار و از میزبانی شایسته آن‌ها تقدیر به عمل آمد.

مراسم تجلیل از موکب داران و خادمان پیاده‌روی اربعین حسینی در شهرری با حضور امام‌جمعه شهرری، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)، سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان ری و سایر مسئولان شهرستانی و همچنین موکب داران و خادمان پیاده‌روی جاماندگان اربعین در تالار شیخ صدوق حرم حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار و از میزبانی شایسته آن‌ها تقدیر به عمل آمد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) در این مراسم با اشاره به اقدامات صورت گرفته در پذیرایی از زائران سیدالکریم(ع) اظهار کرد: در طول تاریخ مخالفت‌های زیادی با حضور مردم برای عزاداری امام حسین(ع) و به ویژه در اربعین انجام شده است و رژیم بعث مقابله زیادی کرد تا راهپیمایی اربعین برگزار نشود اما در حال حاضر سیل عظیمی از جمعیت مشتاق راهی زیارت حضرت امام حسین(ع) می‌شوند.

وی افزود: مردم ما بسیار خوب و شایسته هستند و هیچ‌کس مانند امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری عظمت مردم را به‌خوبی درک نکرده است؛ همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب در زمان فتنه و ناآرامی‌ها با درایت و شهامت به مسئله ورود کردند و این موضوع مدیریت شد. کشور ما از نظر منابع طبیعی بسیار غنی است و استعدادها و ظرفیت‌های درخشانی نیز داریم که افتخارات زیادی را برای کشور ما رقم زدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر در پایان یادآور شد: آسیب‌شناسی‌های اربعین برای سال آینده از حالا انجام و برنامه‌ریزی‌هایی برای بهبود خدمات‌دهی در سال آینده صورت گرفته است.

محمد بشارت سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان ری نیز در این مراسم با اشاره به استفاده از ظرفیت تمامی دستگاه‌های شهرستان ری برای برگزاری مراسم جاماندگان اربعین حسینی گفت: پیاده‌روی جاماندگان و دلدادگان حسینی در شهرستان ری با همراهی خوب دستگاه‌های امنیتی اعم از سپاه، فراجا، دستگاه قضایی و امدادی برگزار شد. آسیب‌شناسی کمبودها و ظرفیت‌های پیاده‌روی اربعین در شهرستان ری انجام و برای نخستین بار ستاد دائمی آئین پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی(ع) در سطح شهرستان ری تشکیل شد.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان ری با بیان اینکه بیش از 230 موکب در شهرری به زائران خدمات‌رسانی کردند، اظهار داشت: با توجه به اطلاعاتی که از سال گذشته به دست آمده 12 کمیته با همکاری ادارات و دستگاه‌ها در راستای تقسیمات خدمات دهی تشکیل شد. موکب داران برای برگزاری هرچه بهتر میزبانی از زائران حضرت عبدالعظیم(ع) بدون هیچ چشم داشتی حاضر شدند و رسانه‌ها با حضور مستمر خود شکوه این راهپیمایی را که دومین راهپیمایی بزرگ دنیا از نظر حضور جمعیت است به تصویر کشیدند.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان ری ضمن قدردانی از زحمات موکب داران خاطرنشان کرد: سندی در زمینه آسیب‌ها، مشکلات، ظرفیت‌ها و نحوه خدمات دهی در پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی تدوین شد که برای سال‌های آینده مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

در ادامه این مراسم سردار احمد ذوالقدر فرمانده سپاه سیدالشهدا(ع) با اشاره به برگزاری باشکوه پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی اظهار کرد: پیاده‌روی اربعین در قبله تهران یکی از ماندگارترین صحنه‌های عزاداری بود و فرصت مغتنمی برای ساکنان شهرستان ری و همه دستگاه‌های اداری، تبلیغی، فرهنگی و هنری است. این حرکت عظیم و این پیاده‌روی به لحاظ کمیت و کیفیت بی‌نظیر بود و هیچ زبان، بیان و کلامی امکان قدردانی از این حضور ارزشمند را ندارد.

فرمانده سپاه سیدالشهدا(ع) خاطرنشان کرد: سال گذشته در حوزه حمل و نقل و بازگشت زائران به شهرستان‌های قرچک و ورامین مشکلاتی وجود داشت که امسال برطرف شده بود.

این مراسم با اهدای لوح سپاس و تجلیل از تمامی موکب داران و خادمان پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی پایان پذیرفت.

۱۵ مهر ۱۴۰۲ ۱۰:۵۹
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان تهران |