اخبار

برگزاری سی و نهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان بهارستان

برگزاری سی و نهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان بهارستان
سی و نهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان بهارستان به ریاست حجت الاسلام علی حسینی امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی بخش بوستان با موضوع پاسداشت زبان و ادبیات فارسی و ارتقاء سطح آشنایی با تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در دفتر امام جمعه برگزار شد.

در ابتدای سی و نهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی پس از قرائت آیاتی چند از قرآن کریم، رضا داداشی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورا ضمن قدردانی از اعضای حاضر در جلسه و بیان دستور جلسه گفت: این اداره دبیرخانه شورای پاسداشت زبان فارسی دارد که یکی از وظایف این شورا ممنوعیت استفاده از اصطلاحات و اسامی بیگانه است.

وی افزود: ادارات قبل از صدور پروانه فعالیت و پروانه کسب باید وارد سامانه پاسداشت زبان فارسی شوند و اسم مورد نظر را بارگذاری نمایند و پس از تاییدیه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی می توانند از آن نام استفاده کنند و پروانه کسب یا فعالیت را صادر کنند .

در ادامه حجت الاسلام حسینی امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی بخش بوستان ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تسلیت شهادت امام حسن عسگری(ع) و آغاز امامت امام زمان(عج) اظهار داشت: دفاع مقدس برگ زرین از افتخارات بزرگ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و در هفته دفاع مقدس باید برنامه های معظم و باشکوهی با همکاری همه ادارات در سطح شهرستان برگزار شود و رشادت ها و ایثارگری های جوانان غیور ایران اسلامی به خوبی به نسل سوم و چهارم انقلاب انتقال داده شود.

امام جمعه بخش بوستان با تاکید بر تکریم مادران شهدای دفاع مقدس افزود: گرامیداشت هفته دفاع مقدس باید به بهترین نحوه در شهرستان بهارستان برگزار شود.

وی در خصوص نامگذاری ۲۷ شهریورماه به عنوان روز شعر و ادب فارسی، گفت: استاد شهریار، نابغه معاصر شعر و ادب ایرانی اسلامی و آیینه تمام نمای فرهنگ و هویت اصیل ایرانی است که شاید کمتر ایرانی باشد که بیت یا مصرعی از شهریار در ذهنش نباشد. اگر در سرتاسر ایران اسلامی، در خیابان از مردم درباره شهریار بپرسند همه او را می‌شناسند و با شعرهایش ارتباط دارند.

در پایان نیز هریک از اعضا سخنانی را پیرامون دستورات جلسه مطرح کردند که در قالب مصوبه بیان شد

۱۵ مهر ۱۴۰۲ ۱۰:۴۸
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان تهران |