اخبار

استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد:

ضرورت تقویت هویت ملی در مقابل غرب‌پرستی و خودباختگی فرهنگی

ضرورت تقویت هویت ملی در مقابل غرب‌پرستی و خودباختگی فرهنگی

قناعت گفت: تقویت هویت ملی، پرچم ملی و میهن‌پرستی در جامعه به ویژه نسل جوان قدم نخست در مقابل غرب‌پرستی و خودباختگی فرهنگی در جامعه به ویژه محیط‌های علمی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد قناعت امروز (6 مهر) در شورای فرهنگ عمومی استان اظهار کرد: یک خودباختگی و غرب‌زدگی در بین محیط‌های علمی کشور وجود دارد که این معضل به ویژه در دانشگاه‌ها استان‌های بزرگ پررنگ‌تر است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه با تأکید بر اینکه در این حوزه باید هوشمندانه و هنرمندانه کار کنیم تا این معضل کمرنگ شود چون در برخی منایق این خودباختگی و غرب‌دوستی عمیق است، تصریح کرد: تقویت هویت ملی، پرچم ملی و میهن‌پرستی در جامعه به ویژه نسل جوان قدم نخست در مقابل این غرب‌پرستی و خودباختگی فرهنگی است.

وی ادامه داد: در کنار برخی از محاسن کشورهای غربی اما باید معایب و جنایات وحشیانه آنان در جوامع و کشورهای مختلف را برای نوجوانان و جوانان بازگو کنیم تا با ماهیت استکباری و استعماری غرب بیشتر آشنا شوند.

قناعت بر ضرورت دقت و سختگیری در گزینش و جذب اساتید و معلمان تأکید کرد تا شاهد حضور پررنگ‌تر نیروهای انقلابی در مسئولیت‌های کلیدی و سطح دانشگاه‌ها و مدارس باشیم.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه نیروهای انقلابی باید از اقلیت و مظلومیت در محیط‌های علمی خارج و تبدیل به اکثریت شوند، در ادامه افزود: مباحث خوبی در حوزه فرهنگ عمومی مطرح می‌شود اما اگر باید تغییری ایجاد کنیم باید راهکار هم ارائه دهیم تا خروجی مصوبات جلسات شورای فرهنگ عمومی در سطح جامعه و عرصه‌های مختلف دیده شود.

وی بیان کرد: طرح «قهرمان من» موجب تقویت انسجام ملی و اعتماد به‌نفس ملی ‌می‌شود چون هم بحث معرفی شهدا و هم مفاخر و اسطوره‌های تاریخ انقلاب مطرح است که در همین راستا می‌توان برگزاری همایش علمی و جامعی را برای بزرگداشت آیت الله تهامی در مرکز استان برنامه‌ریزی کرد.

۶ مهر ۱۴۰۲ ۱۳:۱۴