اخبار

جذب و شکوفایی استعدادها، گسترش زمینه ایجاد اشتغال و تضمین خلق آثار فرهنگی، هنری و سینمایی و مطبوعاتی باحمایت بانکها

جذب و شکوفایی استعدادها، گسترش زمینه ایجاد اشتغال و تضمین خلق آثار فرهنگی، هنری و سینمایی و مطبوعاتی باحمایت بانکها
جلسه هماهنگی وهمکاری بانک سپه و هنرمندان، به دعوت دبیرخانه شورا با حضور مدیران هنری، رسانه ای مطبوعاتی، قرآنی و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
به گزارش دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی، دراین جلسه نمایندگان بانک سپه آمادگی خودرا برای همکاری با هنرمندان استان اعلام نمودند.
در ابتدا سرپرست دبیرخانه شورا ضمن تشریح موضوع جلسه و با اشاره به مزین شدن سال  به نام رشد تولید توسط مقام معظم رهبری گفت: تولیدات فرهنگی و هنری می تواند در توسعه فرهنگ کار که از بن‌مایه‌های فرهنگی است کمک کند که البته در حال حاضر نیازمند حمایت است.
وی در ادامه افزود: منظور از حمایت فراهم ساختن شرایط مساعد برای جذب و شکوفایی استعدادها، گسترش زمینه ایجاد اشتغال و تضمین خلق آثار فرهنگی، هنری و سینمایی و مطبوعاتی و تامین رفاه اجتماعی و معیشتی است.
ساماندهی حمایت از جامعه نویسندگان، روزنامه‌نگاران و هنرمندان و تبدیل حمایت‌های مقطعی متکی بر منابع مالی مردمی و غیر دولتی، حمایت از خلاقیت‌ها و نوآوری‌ها در حوزه فرهنگ و هنر و شناسایی، جذب و هدایت استعدادها درحوزه فرهنگ و هنر از ابعاد مهم حمایت بشمار می رود.
تامین منابع مالی جدید برای توسعه فعالیت‌ها در حوزه فرهنگ و هنر و توسعه مرحله‌ای کمیت و کیفیت حمایت‌ها منطبق با اولویت بندی و نیازها و افزایش تدریجی تعداد هنرمندان و موسسات فرهنگی هنری قرآنی  رسانه ای از دیگر روش‌ها برای حمایت محسوب می گردد.

وی ضمن اشاره به حمایت بانکهای معتبر در سراسر دنیا از هنر تاکید کرد: این حمایت باید در عرصه اقتصاد و هنر صورت گیرد و با گرم کردن بازار هنر از هنرمند حمایت شود.
اندیشه ورود به عرصه هنر و اقتصاد در بانک می تواند به صورت جدی شکل گرفته  و با استفاده از کارشناسان برجسته هنری فعالیت گسترده‌ای را آغاز گردد.
تحفه گر در نهایت بر آمادگی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی، برای ایجاد بستر مناسب تعامل بین فعالان فرهنگی و هنری، متولیان فرهنگی و بانک ها به منظور هم افزایی در حمایت از هنرمندان  و تولید آثار ایشان تاکید کرد.
درپایان پس از بحث وتبادل نظر توسط اعضا حاضر در جلسه مقرر شد، بسته پیشنهادی مدیریت بانک سپه بمنظور تسهیل در بهره مندی از تسهیلات و خدمات بانکی، مشاوره اقتصادی و بازاریابی محصولات در جلسه آتی ارائه شود.
۲۰ شهریور ۱۴۰۲ ۱۱:۳۹
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی |