اخبار

رییس کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور:

خوزستان، استان برتر در همه زمینه های فرهنگی است

خوزستان، استان برتر در همه زمینه های فرهنگی است
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور و رییس کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور گفت: استان خوزستان در همه ی زمینه های فرهنگی برتر و جز 6 استان اول است.

جلسه فعالان مد و لباس استان خوزستان با دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور و رییس کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد.

جلسه سیدمجید امامی، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور و رییس کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور با فعالان مد و لباس استان با هدف بررسی مشکلات و ارائه راهکارها در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد.

مجید امامی ضمن تقدیر از فعالیت های  فرهنگی فعالان مد و لباس در موکب های اربعین حسینی اظهار کرد: امیدوارم این رویکردها در طول سال هم وجود داشته باشد و برگزاری جشنواره هدف اصلی است.

وی ضمن تقدیر و تمجید از فعالیت های استان خوزستان در خصوص برگزاری جشنواره های مد و لباس گفت: هدف ما گرایش جامعه ایرانی به سوی پوشش ایرانی- اسلامی است و متخصصان این حوزه باید با تکیه بر دانش خود، نوآوری های جذاب داشته باشند و استان خوزستان در همه ی زمینه های فرهنگی برتر و جز 6 استان اول است.

رییس کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور بر تزریق مد هویتی و فرهنگی به دانش آموزان و دانشجویان رشته طراحی و دوخت تاکید کرد و ادامه داد: دانش آموزان رشته های طراحی و دوخت را در قالب کارگروه دانش آموزی مد و لباس گرد هم آورید به آن ها مانند نقشی که روی سنگ حکاکی می شود، هویت داده شود تا بتوانیم از ایده های آنان استفاده نماییم.

وی با اشاره به اینکه باید ظرفیت‌های استانی و ملی احیا شود عنوان کرد:  در جشنواره فجر امسال برای اولین بار «مود بُرد» را داریم که براساس آن محتوا و فلسفه ذهنی تاریخ مدنظر به زبان هنر بیان می شود.

امامی خاطر نشان کرد: بعد از جشنواره فجر، جشنواره لباس باوقار  داریم که  برندهای عفیفانه از کل جهان در آن شرکت می کنند و اسم آن را هفته مد شیراز گذاشته ایم.

وی به تاثیر آموزش های کوتاه مدت در خصوص مد، لباس، طراحی و دوخت اشاره کرد و گفت: سعی می کنیم که مجوز آموزشگاه مد و لباس داده شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور به تفاهم نامه با وزارت کار در خصوص مشاغل خانگی مد و لباس اشاره کرد و افزود: با یک نگاه مثبت و سریع افرادی که از کارگروه مد و لباس معرفی می شوند می توانند در سامانه به عنوان شغل خانگی ثبت نام نمایند.

در ادامه مجید منادی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به فعالیت ها و عملکرد مثبت کارکنان و مجموعه‌های این اداره کل در اربعین حسینی در مرز چذابه اشاره کرد و گفت: امسال با همراهی ویژه اهالی فرهنگ، هنر و رسانه این استان شاهد عملیات فرهنگی هنری ویژه در مرزها هستیم که جا دارد از عزیزان مان تقدیر کنیم.

وی افزود:  برنامه های اربعین امسال با محوریت فرهنگ و ارشاد اسلامی اتفاق افتاد و نقش فرهنگ و هنر بسیار ویژه بود.

سیدامین سپهریان، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان نیز، به برگزاری جشنواره حریم مهر در هفته حجاب و عفاف اشاره کرد و گفت:  در هفته عفاف و حجاب، جشنواره حریم مهر در استان خوزستان با بخش های مختلف نمایشگاه،  کارگاه های آموزشی طراحی لباس ایرانی، طراحی لباس عاشورایی و پرفورمنس برگزار شد.

وی ادامه داد: با دانشجویان طراحی تعاملاتی برقرار شده و نیروهای خوبی به انجمن طراحان مد و لباس تزریق شده است.

حاضران در این جلسه مطالب ذیل را بیان کردند:

* طراحی اپلیکیشن مد و لباس با هوش مصنوعی در استان خوزستان

* لزوم استفاده از دانش آموزان رشته های طراحی و دوخت

* حمایت از موسسات مد و لباس

* بلاتکلیفی موسسات مد و لباس

* افتتاح خانه عروسک در استان خوزستان

* خلاقیت در حجاب ایرانی- اسلامی

* برگزاری شو روم از لباس تخصصی تئاتر و سینما

* برگزاری شو لباس اسلامی

۱۸ شهریور ۱۴۰۲ ۱۰:۵۴
روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان |