اخبار

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان خبر داد؛

برپایی موکب فرهنگ و هنر در مرز چذابه

برپایی موکب فرهنگ و هنر در مرز چذابه
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از برپایی موکب اربعین این اداره کل در مرز چذابه برای ارائه خدمات به زوار حسینی خبر داد.

سید امین سپهریان اظهار کرد: موکب اربعین حسینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در ۱۲ روز با برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری در خدمت زوار امام حسین است.

وی توضیح داد: برنامه‌های فرهنگی هنری ارائه شده در موکب اربعین شامل اجرای نمایش‌های خیابانی، نمایش‌های آئینی و مذهبی، اهدای مقنعه به زوار امام حسین، ایستگاه نقاشی، طراحی چهره از زوار امام حسین، کوله پشتی نویسی توسط خوشنویسان استان خوزستان، برپایی نمایشگاه‌های خوشنویسی و نقاشی همچنین احداث جایگاه صوت الحسین ویژه دلنوشته‌های اتباع خارجی، نقالی ویژه کودکان و نوجوانان، حضور خبرنگاران و هنرمندان به منظور ثبت لحظه‌های عاشورایی، اجرای پرفورمنس (فرم هنر بصری) با موضوع عاشورا، مداحی و شروه خوانی، برگزاری سوگواره عکاسی است.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بیان کرد: در روزهای برقراری موکب هر شب یک شهرستان به همراه هنرمندان برجسته فرهنگی و هنری خود به اجرای برنامه می‌پردازد.

سپهریان گفت: همچنین در چهار شهرستان ورودی خوزستان شامل شهرهای هندیجان، اندیمشک، ایذه و بهبهان چهار موکب فرهنگی و هنری برای استقبال از زواری که از استان‌های دیگر وارد می‌شوند، دایر و به اجرای برنامه می‌پردازند.

 

 

 

 

۱۸ شهریور ۱۴۰۲ ۱۰:۳۰
روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان |