اخبار

با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد؛

داوری مرحله استانی شانزدهمین دوره مسابقات استانی مدهامتان/ رونمایی از قرآن نفیس کتابت خطاط دزفولی

داوری مرحله استانی شانزدهمین دوره مسابقات استانی مدهامتان/ رونمایی از قرآن نفیس کتابت خطاط دزفولی
داوری مرحله استانی شانزدهمین دوره مسابقات استانی مدهامتان با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد.

داوری مرحله استانی شانزدهمین دوره مسابقات استانی مدهامتان با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، مدیر ستاد فهما و جمعی از معاونان و مدیران در این اداره کل برگزار شد.

مبدا تمام تحولات فرهنگی مساجد است

 مجید منادی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در داوری مرحله استانی شانزدهمین دوره مسابقات استانی مدهامتان ضمن تقدیر و تشکر از عوامل برگزاری رویداد بزرگ اظهار کرد: مبدا تمام تحولات فرهنگی ما از مساجد است و باید رویدادهای فرهنگی و قرآنی را با محوریت مساجد انجام دهیم.

وی خاطر نشان کرد: همان‌طور که خدمت‌رسانی به مجموعه مساجد مهم است به همان میزان ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد اهمیت دارد و باید کم‌کاری در این حوزه جبران شود و همه برنامه‌های فرهنگی و قرآنی حول محور مساجد قرار گیرد.

وی با بیان اینکه همه ما خادم قرآن کریم هستیم افزود: تحکیم پیوند مسجد با قرآن باعث می شود  استعدادهای قرآنی کودکان و نوجوانان ما که در پایگاه های مساجد رشد کرده اند کشف شود و این یک توفیق بزرگ برای ما است.

منادی به برگزاری مسابقات قرآنی مدهامتان در استان خوزستان اشاره کرد و گفت: این مسابقه یک فرصت ارزشمند برای شکوفایی استعدادها است و با توجه به اینکه استان خوزستان مبدا و مبنا قرآنی دارد، امیدوارم در دوره های بعد این مسابقه به صورت هرچه باشکوه تر برگزار شود تا به فضای قرآنی مطلوب نزدیک تر شویم.

وی به قرآن نفیس کتاتبت استاد آذرنگ اشاره کرد و افزود: این جلوه های هنر و عشق و علاقه ای که هنرمندان ما در خدمت قرآن و فرهنگ قرآنی قرار میدهند نشان دهنده عشق به فرهنگ قرآن و عترت است.

شرکت 618 نفر در شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان

 در ادامه قاسم سمیری، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، اظهار کرد: 618 نفر از خوزستان در این دوره از مسابقات قرآنی مدهامتان در 10 رشته قرآنی از جمله حفظ کل، مفاهیم، اذان، قرائت و... شرکت کردند.

وی ادامه داد: : داوری این دوره از مسابقات را در بخش برادران سید کریم موسوی، جاسم شمیری و حمزه عوده‌زاده و در بخش خواهران خیریه عچرش، صدیقه لویمی اصل و سناء منبوهی بر عهده داشتند.

سمیری بیان کرد: در هرجای استان که قدم  می‌گذاریم چشمه قرآنی رحمت الهی سرازیر می‌شود، هرچند در این زمینه نبود حمایت و کمبود امکانات داریم، اما امیدواریم با حمایت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، شاهد پیشرفت در فعالیت‌های قرآنی باشیم.

وی در پایان گفت: شروع کار جشنواره مدهامتان در خوزستان کلید خورد و دبیرخانه این جشنواره در استان تشکیل شد.

مساجد حلقه وصل بین جامعه و فعالیت های قرآنی هستند

سید کریم موسوی، معاون قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، در مورد سطح آثار شرکت کننده در جشنواره اظهار کرد: 618 نفر آثارشان را با کیفیت‌های مختلف شرکت دادند، اما کمیت جشنواره فوق‌العاده بود.

وی افزود: مساجد حلقه وصل بین جامعه و فعالیت های قرآنی هستند و امیدوارم با حمایت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، شاهد شکوفایی هرچه بیشتر جامعه قرآنی باشیم.

 سیدعزیزالله آذرنگ خوشنویس و کاتب قرآنی اظهار کرد: خداوند به من توفیقی داد که بتوانم در این مسیر قدم بردارم، خوشنویسی این کتاب بر عهده من، طراحی توسط سیدزهرا آذرنگ انجام شد.

وی گفت: اولین کتابت قرآن 9ماه طول کشید و دارای 20 کیلو وزن بود که به حرم امام رضا (ع) اهدا شد و دومین اثر موجود با 27 کیلو وزن است که به حرم سالار شهیدان امام حسین(ع) تقدیم می شود.

آذرنگ خاطر نشان کرد: کتابت سومین اثر که 12 جزء آن انجام شده تا پایان سال جاری به حرم حضرت معصومه (س) اهدا می‌شود.

وی افزود: اثر بعدی که زیربنای آن در دست انجام است با 100 کیلو وزن و جلد نقره  به حرم امام علی (ع) در نجف اهدا می شود.

 

۱۸ شهریور ۱۴۰۲ ۱۰:۲۰
روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان |