اخبار

اولین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان تازه تاسیس جازموریان برگزار شد

اولین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان تازه تاسیس جازموریان برگزار شد
اولین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان تازه تاسیس جازموریان با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد.
دبیر شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان در این نشست، گفت: دشمنان هشت سال جنگ را بر ما تحمیل کردند و از آنجایی که در این جنگ رو در رو نتوانستند اهداف خود را از پیش ببرند بنابراین جنگ ترکیبی را بر علیه ما آغاز کردند.

حجت الاسلام سید احمد حسینی  تهاجم فرهنگی را بخشی از جنگ ترکیبی دشمن قلمداد کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی طی سال های گذشته بارها و بارها نسبت به تهاجم و شبیخون فرهنگی دشمن هشدار داده اند که می طلبد همه مسئولین با برنامه ریزی با تهاجم فرهنگی مبارزه کنند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر مبنای تدبر حکیمانه خود، سال ها را تحت عناوینی نامگذاری کرده اند، ابراز کرد: هر کلمه ای که مقام معظم رهبری می فرمایند هزاران معنا و مفهوم در پی آن نهفته است و عمل به منویات ایشان یک تکلیف شرعی بر دوش تک تک ما است که باید با سعی و تلاش به آن عمل کنیم.

حجت الاسلام حسینی مساجد را محل اجتماع مردم برشمرد و خاطرنشان کرد: مساجد خاستگاه انقلاب اسلامی هستند و در جنگ تحمیلی نیز پایگاهی برای پشتیبانی از جبهه ها بودند و امروز نیز می توان از ظرفیت مساجد برای رفع مشکلات و آسیب های اجتماعی استفاده کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان تصریح کرد: مساجد با اجرای برنامه های محله محور می توانند مشکلات و معضلات اجتماعی را کاهش داده و آنها را رفع کنند.

وی عنوان کرد: یک مسجد پویا در شهر یا روستا می تواند با محوریت امام جماعت یک کارگروه با رویکرد بررسی مشکلات و معضلات محله تشکیل دهد و راهکارهایی برای رفع این معضلات و مشکلات بیابد.

حجت الاسلام کاظم صادقی در اولین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان جازموریان، گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی این شهرستان، متاسفانه آسیب های اجتماعی از جمله درگیری های قومی و قبیله‌ای، طلاق، ترک تحصیل دانش آموزان و ترویج شغل های کاذب همچون سوخت بری دامن گیر منطقه شده است.


رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان جازموریان نیز ریشه یابی آسیب های اجتماعی را مهم ترین روش کاهش و به حداقل رساندن معضلات کنونی برشمرد و خاطرنشان کرد: شورای فرهنگ عمومی شهرستان ظرفیت خوبی است تا از طریق تعامل و هم افزایی با نهادهای مختلف بتوانیم در تحقق این مهم گام برداریم.

حجت الاسلام کاظم صادقی با بیان اینکه ظرفیت فرهنگی بی نظیری در شهرستان جازموریان وجود دارد، تصریح کرد: ایجاد فضاهای فرهنگی همچون خانه فرهنگ و تشکیل کانون های فرهنگی هنری مساجد و همچنین خانه بلوچ از جمله راهکارهای کاهش آسیب های اجتماعی در این شهرستان می تواند باشد.

 وی عنوان کرد: پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهوری از جمله تاسیس خانه بلوچ با مرکزیت جازموریان و پیگیری ساخت کتابخانه عمومی در شهر زهکلوت از جمله مصوبات اولین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان جازموریان است که امیدواریم بزودی شاهد تحقق این مصوبات باشیم.
۱۶ شهریور ۱۴۰۲ ۲۲:۲۶
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان |