اخبار

برگزاری پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی سرایان

برگزاری پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی سرایان
در پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی سرایان برپایداری و تعالی خانواده ها و همچنین برگزاری رویدادهای مناسبتی و استفاده از ظرفیتهای نخبگان فرهنگی در کارگروه های تخصصی تاکید شد .

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سرایان ، پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان در روز شنبه مورخ 11 شهریور ماه 1402در دفتر امام جمعه سرایان با حضور اکثریت اعضا برگزار شد .

وحید فنودی رئیس  اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی سرایان در ابتدای جلسه  ضمن تسلیت ایام ماه صفر به  ارائه گزارشی از روند اجرای مصوبات جلسه قبل پرداخت .

دبیر شورای فرهنگ عمومی سرایان با طرح دستور جلسه  با موضوع پایداری خانواده ( فرزندآوری و رشد جمعیت ) و ارائه برنامه های پیشنهادی در خصوص گرامیداشت روز شورای فرهنگ عمومی به رویداد 14 آبانماه به عنوان روز فرهنگ عمومی  اشاره و خاطرنشان کرد: کلیه برنامه های فرهنگی شهرستان در غالب یک رویداد فرهنگی در این ایام در شهرستان باید تدارک دیده شود و نیازمند برنامه ریزی دقیق و درست در جهت برگزاری این رویداد بزرگ فرهنگی می باشد.

در ادامه حجه الاسلام مرتضایی نیا ، امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی سرایان با اشاره  به موضوع جلسه با محوریت  تحکیم بنیان خانواده گفت: اکثریت محافل محرم پیرامون موضوع  و شالوده خانواده بوده و باید مباحث خانواده را به دستگا های فرهنگی بسپاریم تا با بسیج امکانات و بهره مندی از ظرفیتهای نخبگان  فرهنگی در کارگروه ای تخصصی نسبت به تعالی خانواده ها اقداماتی ارزشمند انجام دهند.

رضوی حیدری ، فرماندار و نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی سرایان  با بیان گوشه ای از اقدامات دولت همزمان با هفته دولت در سرایان افزود: مناسبت های ملی مذهبی میتوان ظرفیت مناسبی برای تزریق روحیه امید به جامعه باشد که از این دست رویدادها میتوان برای افزایش سرمایه های اجتماعی و پای کار بودن مردم، بویژه جوانان  استفاده کرد که البته این مهم، برنامه ریزی دقیق و با فرصت مناسب را میطلبد.

در پایان پس از طرح پیشنهادات اعضا در خصوص راهکارها اجرایی پیرامون دستور کارهای جلسه، جمع بندی و مصوبات لازم اتخاذ شد.

۱۳ شهریور ۱۴۰۲ ۰۷:۱۲