اخبار

برگزاری رویداد فرهنگی «مهران، دروازه آسمان» در ایلام و مهران

برگزاری رویداد فرهنگی «مهران، دروازه آسمان» در ایلام و مهران
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به همت شورای فرهنگ عمومی استان ایلام با همکاری انجمن علمی بین‌المللی اربعین، اقدام به برگزاری رویداد هم‌اندیشی و ایده‌پردازی «مهران، دروازه آسمان» می‌کند
.

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی شورای فرهنگ عمومی کشور؛ شورای فرهنگ عمومی استان ایلام با همکاری انجمن علمی بین‌المللی اربعین، اقدام به برگزاری رویداد هم‌اندیشی و ایده‌پردازی «مهران، دروازه آسمان» با محوریت پیشرفت فرهنگی استان ایلام و شهر مهران با تکیه‌ بر ظرفیت عظیم زیارت اربعین می‌کند.
بنابر این گزارش، محورهای سلسله‌ نشست‌های این رویداد شامل توسعه فرهنگی و اجتماعی استان‌های مرزی با تأکید بر استان ایلام، توسعه فناوری‌های نرم اربعینی، ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی آیت عظمای اربعین و گسترش نوآوری‌های اجتماعی اربعینی می‌شود.

 زمان برگزاری این رویداد، ۲۷ مردادماه در شهر ایلام و ۲۸ مردادماه نیز در شهر مهران خواهد بود و نشست تخصصی با عنوان "آفاق و چشم‌اندازهای معنوی و تمدنی اربعین"  به سخنرانی امام جمعه مهران، دکتر حریزاوی و دکتر محمدهادی همایون روز جمعه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام اولین نشست تخصصی این رویداد خواهد بود.

دومین نشست تخصصی "نوآوری، فناوری، نامور سازی و گردشگری فرهنگی استان ایلام" در دانشگاه مذکور با حضور مدیران، فعالان شهری و کارآفرینان زیست بوم نوآوریبرگزار خواهد شد.

در ادامه و با حضور اعضای انجمن علمی اربعین، فعالان جبهه فرهنگی استان ایلام و ستاد مردمی اربعین، سومین نشست تخصصی تحت عنوان "مسئله‌شناسی و آسیب‌شناسی فرهنگی و اجتماعی استان ایلام" صبح روز جمعه 27 مرداد 1402 در دانشگاه ایلام برگزار خواهد شد.

گفتگوی فعالان فرهنگی مردمی با اعضای انجمن علمی بین‌المللی اربعین با رویکرد اربعین، فهم شکاف‌های اجتماعی و فرهنگی ایران و نقش کنشگران مردمی، عنوان چهارمین نشست تخصصی رویداد هم‌اندیشی و ایده‌پردازی "مهران، دروازه آسمان " خواهد بود.

از دیگر برنامه‌های این رویداد برگزاری نشست شورای فرهنگ عمومی استان و اعضای انجمن علمی بین‌المللی اربعین با حضور امام جمعه ایلام، استاندار ایلام، امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، همایون رییس انجمن اربعین، "کلانتری"، معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مسکنی معاون امور تعاون وزارت، کار و رفاه اجتماعی عصر روز جمعه 27 مرداد در دفتر نماینده ولی فقیه در ایلام خواهد بود.

 صبح روز شنبه 28 مرداد ماه نیز نشست شورای فرهنگ عمومی در شهرستان مهران با رویکرد بررسی ظرفیت‌ها و مسائل مهران در دفتر امام جمعه مهران برگزار خواهد شد.

بازدید از اماکن فرهنگی تاریخی، بازدید از منطقه مهران و یادمان دفاع مقدس و نقطه ایثار، بازدید از زیرساخت‌های اربعین در مهران (مانیتورینگ، پایانه برکت و یادمان شهید سلیمانی) به منظور آشنایی با چالش‌ها و مسائل موجود از سایر فعالیت‌های اعضای این رویداد در استان ایلام خواهد بود. 

شورا


۲۶ اَمرداد ۱۴۰۲ ۱۶:۱۸
روابط‌عمومی و اطلاع رسانی شورای فرهنگ عمومی کشور |