اخبار

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور:

نهضت بازگشت به مساجد راهگشای مشکلات فرهنگی است/ توسعه کانون های فرهنگی هنری ابزاری برای نهضت بازگشت به مساجد

نهضت بازگشت به مساجد راهگشای مشکلات فرهنگی است/ توسعه کانون های فرهنگی هنری ابزاری برای نهضت بازگشت به مساجد
سید مجید امامی دو مقوله را راهگشای رفع مشکلات فرهنگی دانست و اظهار کرد: یکی نهضت بازگشت به مساجد و دیگری انجام فعالیت های فرهنگی در مدرسه نجات بخش مشکلات فرهنگی کشور است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در جمع عزاداران حسینی در مسجد امام علی (ع) جیرفت حضور یافت.
سید مجید امامی از مساجد به عنوان پناهگاه و ملجا دینی یاد کرد و گفت: اگر تاسیس مکتب اسلام با پیامبر (ص) بوده و بقای آن با امام حسین (ع) است و باید این مکتب را به نسل های آینده منتقل کرد.
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با اشاره به این که ۱۴۰۰ سال است که مکتب امام حسین (ع) حفظ شده است، ابراز کرد: گاهی طی ۲۰ یا ۳۰ سال آداب و رسوم دست خوش تغییرات فرهنگی می شود و در نتیجه به نسل های بعد منتقل نمی شود اما مکتبی که بر مبنای توحید، طاغوت ستیزی، یاوری مظلومان، صداقت و تمسک به قرآن کریم باشد فنا ناپذیر می باشد.
وی با بیان اینکه مکتب حسینی و عاشورایی ۱۴۰۰ سال است کالبد خود را حفظ کرده، خاطرنشان کرد: مجالس اهل بیت (ع) پیش از انقلاب اسلامی اقامه می شده اما با پیروزی انقلاب اسلامی این مجالس توسعه یافت.
امامی هدف از عزاداری های محرم را انتقال مکتب حسینی به نسل های آینده برشمرد و تصریح کرد: این مکتب سیدالشهداء (ع) است که حقایق را منتقل می کند‌.
دبیر شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان دو مقوله را راهگشای رفع مشکلات فرهنگی دانست و اظهار کرد: نهضت بازگشت به مساجد و انجام فعالیت های فرهنگی در مدرسه نجات بخش مشکلات فرهنگی کشور است.
وی با اشاره به این که باید از همه استعدادها و ظرفیت ها برای بازگشت به نهضت مساجد بهره برد، ابراز کرد: درهای مسجد در شبانه روز باید باز باشد و مساجد باید پناهگاه مردم و رفع مشکلات آنها باشد.
امامی تاکید کرد: توسعه کانون های فرهنگی هنری مساجد و پایگاه های مقاومت بسیج ابزاری برای نهضت بازگشت به مسجد است.
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور بیان کرد: نهضت بازگشت به مساجد به این معنا نیست که مساجد توسط دولت ها اداره شوند بلکه به این معنا است که مساجد نقطه عطفی در توسعه فرهنگ و ارائه خدمات فرهنگی به جامعه باشند.
وی با یادآوری این مطلب که مساجد سال هاست که مردمی اداره می شوند، اظهار کرد: در برگزاری آیین های عاشورای مردم هم مهمان و هم میزبان هستند.
امامی تصریح کرد: فضای نشاط آوری که مساجد می توانند با اجرای برنامه های مختلف برای کودکان، نوجوانان و جوانان به وجود آورند شاید دولت ها با صرف هزینه های میلیاردی نتوانند این فضای فرهنگی را ایجاد کنند.
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تاکید کرد: نهضت بازگشت به مسجد می تواند خانواده ها و محله را از انبوه هجمه های فرهنگی دشمنان حفظ کند.
وی عنوان کرد: یک خانه، محله مسجد و مدرسه می تواند با تشکیل شبکه و برقراری ارتباط، سلامت و آرامش اجتماعی را به وجود می آورد.

گفتنی است؛ شرکت در مراسم عزاداری سیدالشهدا (ع) در مسجد امام حسین (ع) محله صاحب آباد شهر جیرفت، پایان بخش برنامه های اولین روز از سفر دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور به جنوب کرمان بود.

۱۷ اَمرداد ۱۴۰۲ ۰۹:۵۳
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان |