اخبار

با حضور دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور:

نشست شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان برگزار شد

نشست شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان برگزار شد
نشست شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان با حضور دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور و اعضای شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان در سالن کنفرانس فرمانداری جیرفت برگزار شد.

حجت الاسلام تارم با اشاره به حضور پرشور مردم ولایتمدار شهرستان جیرفت در صحنه های دفاع از ارزش های انقلاب و نظام اسلامی، خاطرنشان کرد: مردم این شهرستان همواره در انتخابات شرکت می کنند و در انتخابات ریاست جمهوری بهترین انتخاب را داشته اند که این مهم نشانه بصیرت و تعهد مردم به این نظام و انقلاب اسلامی است.

رییس شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان عنوان کرد: زمانی پزشکان پاکستانی و بنگلادشی برای طبابت در این شهرستان بودند اما امروز به برکت انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی نه تنها از پزشکان بومی بهره مند هستیم بلکه دانشگاه علوم پزشکی، چندین دانشگاه و دانشکده راه اندازی شده است.

وی مسافت زیاد جنوب کرمان تا مرکز استان را معظلی بر سر راه توسعه منطقه عنوان کرد و گفت: استقلال جنوب کرمان از مرکز تنها راه توسعه منطقه و برون رفت از مشکلات است که ان شاءالله با قول مساعد رییس جمهوری بزودی شاهد تحقق این مهم خواهیم بود.

 

دهه محرم و عاشورا نقطه عطف ارادت ما به ساحت مقدس اهل بیت (ع) است

 

سید مجید امامی در این نشست، گفت: پهنه تمدنی هلیل رود با حوزه فرهنگی استان های سیستان و بلوچستان و هرمزگان در تعامل است که در نتیجه این تعامل و همجواری یک کانون همسازی فرهنگی به‌وجود آمده است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان بیان کرد: هویت فرهنگی ما با محبت و ولایت اهل بیت (ع) عجین است و دهه محرم و عاشورا نقطه عطف ارادت ما به ساحت مقدس اهل بیت (ع) است.

وی با بیان اینکه دهه محرم تحویل سال شیعه و سال  محبت و ولایتمداری مردم ما است، خاطرنشان کرد: علی رغم همه مشکلات و دشمنی ها اما حکومت اسلامی همچنان تداوم دارد که این مهم از برکت ماه محرم است.

امامی با تاکید بر اینکه باید از فرهنگ مادی و عامه مردم در عزاداری ها حراست و صیانت شود، عنوان کرد: جلوگیری از به وجود آمدن انحرافات در عزاداری ها یکی  از رسالت های شورای فرهنگ عمومی است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور از تشکیل کارگروه ستاد شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی خبر داد و افزود: این مهم با محوریت امام جمعه باید در جنوب کرمان نیز تشکیل شود.

وی با اشاره به این که در عزاداری ها باید به دنبال بالندگی باشیم، خاطرنشان کرد: فرهنگ، آداب و رسوم عزاداری به عنوان یک میراث معنوی باید حفظ شود و به نسل های بعد منتقل شود.

امامی آداب و مناسک مذهبی خاص هر منطقه را از ظرفیت های گردشگری مذهبی برشمرد و بیان کرد: رسانه ها در معرفی ظرفیت های منطقه باید تلاش کنند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور ابراز کرد: معرفی ظرفیت های گردشگری، صنایع و معادن موجب جذب سرمایه گذاران و در نهایت توسعه اقتصادی منطقه می شود.

وی تصریح کرد: رسانه های منطقه تلاش کنند تا نقش جنوب کرمان در امنیت غذایی کشور را معرفی کنند چرا که این مهم کمک به توسعه همه جانبه منطقه می شود.

امامی با اشاره به اهمیت تشکیل گفتمان خانواده، عنوان کرد: ما باید کمک کنیم تا سنت ها و نقش های خانواده را احیا کرد.

 

رشد ۵۵ درصدی نشست های شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان

 

بهرام مسلمی مهنی در این نشست، گفت: شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان مستقل از شمال کرمان است که به ریاست امام جمعه جیرفت فعالیت می کند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان تصریح کرد: انتظار می رود در جهت اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان اقدامات ارزنده ای صورت پذیرد تا شاهد تحولات عظیمی در حوزه فرهنگ باشیم

وی از رشد ۵۵ درصدی تشیکل نشست های شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان خبر داد و بیان کرد: تاکنون ۳۲ جلسه شورای فرهنگ عمومی در جنوب کرمان با ۴۲ دستور کار و ۲۰۰ مصوبه برگزار شده که می طلبد اجرای مصوبات این نشست ها به طور جدی پیگیری شود

مسلمی مهنی عنوان کرد: نشست امروز  با پیش دستور نیاز های فرهنگی و هنری جنوب کرمان و برنامه ریزی در خصوص صیانت از خانواده، جمعیت و فرزند آوری برگزار می شود.

۱۷ اَمرداد ۱۴۰۲ ۰۹:۴۹
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان |