اخبار

شورای فرهنگ عمومی از جنس مشورت، هم افزایی و هماهنگی است/ نشاط اجتماعی در اولویت مصوبات شورای فرهنگ عمومی باشد

شورای فرهنگ عمومی از جنس مشورت، هم افزایی و هماهنگی است/ نشاط اجتماعی در اولویت مصوبات شورای فرهنگ عمومی باشد
سید مجید امامی با اشاره به این که هدایت امور فرهنگی در کشور نه دولتی و نه خصوصی است، عنوان کرد: کارکرد شورای فرهنگ عمومی از جنس مشورت، هم افزایی و هماهنگی است.

نشست شورای اداری شهرستان کهنوج با حضور دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در سالن کنفرانس فرمانداری این شهر برگزار شد.

 سید مجید امامی در این نشست، ضمن تسلیت ماه محرم، گفت: معنویت و ارادت مردم این منطقه به اهل بیت (ع) عمیق و ریشه دار است، 

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور بیان کرد: برای رفع مشکلات حوزه فرهنگ یک پرونده خاص تشکیل دهید و  از طریق مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان پیگیری کنید.

وی ابراز کرد: مسیر ساخت انسان فرهنگ است، اگر انسان ساخته شود سرمایه و امکانات می آید و آن وقت مشکلات حل خواهند شد.

امامی خاطرنشان کرد: شورای فرهنگ عمومی تداوم شجره اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با اشاره به این که  هدایت امور فرهنگی در کشور نه دولتی و نه خصوصی است، عنوان کرد: کارکرد شورای فرهنگ عمومی از جنس مشورت، هم افزایی و هماهنگی است.

وی اظهار کرد: شورای فرهنگ عمومی در واقع یک پارلمان فرهنگی در شهرستان ها است و فرماندار ضامن اجرای مصوبات آن می باشد.

امامی فرهنگ کار و تولید را از اولویت های پنجگانه شورای فرهنگ عمومی برشمرد و گفت: یکی از راه های ترویج فرهنگ صحیح کار، تجلیل از کاسبان و کشاورزان نمونه است.

امامی نشاط اجتماعی در اولویت باشد، ابراز کرد: باید با رویداد سازی در حوزه فرهنگ و هنر، در جامعه نشاط افزایی و امید آفرینی کرد و غبار غم و ناامیدی را از چهره مردم زدود و یکی از این رویدادها می تواند برگزاری جشنواره محصولات کشاورزی باشد.

وی بیان کرد: با توجه به چالش ها و مشکلات حوزه فرهنگ منطقه، یک طرح جامع و کامل ارائه دهید و ما از این طرح حمایت خواهیم کرد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور خاطرنشان کرد: شهرستان کهنوج ۱۳۵ شهید تقدیم  انقلاب اسلامی کرده که این مهم بیانگر آن است که شهدا توان حل مسئله دفاع مقدس را داشته و با نثار جان خود این مسئله را حل کردند.
وی اظهار کرد: هر هیئت مذهبی در واقع یک تشکل مقدس فرهنگی است که یک موج فرهنگی ایجاد می کند.

امامی هم افزایی با آموزش و پرورش را از رویکردهای دولت مردمی برشمرد و عنوان کرد: باید در مدارس کارهای فرهنگی انجام داد و به کمک آموزش و پرورش رفت.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تاکید کرد: عدالت فرهنگی از اولویت ها دولت آیت الله رییسی است که این مهم برگرفته از حقیقت این انقلاب است.

 

 

۱۷ اَمرداد ۱۴۰۲ ۰۹:۴۲
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان |