اخبار

اولین نشست انجمن مد و لباس جنوب کرمان برگزار شد

اولین نشست انجمن مد و لباس جنوب کرمان برگزار شد
با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان اولین نشست انجمن مد و لباس جنوب کرمان برگزار شد.

اولین نشست انجمن مد و لباس جنوب کرمان با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان و طراحان مد و لباس جنوب کرمان در سالن کنفرانس اتاق اصناف جیرفت برگزار شد.

بهرام مسلمی مهنی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در این نشست، فرهنگ را آداب و سنن برشمرد و گفت: لباس بخشی از هویت و میراث فرهنگی ما است که باید حوزه مد و لباس را ساماندهی کنیم.

وی تصریح کرد: لباس سنتی و بومی هر منطقه نمادی از فرهنگ مردمان آن منطقه محسوب می شود که باید آن را حفظ و به آیندگان منتقل کرد. 

مسلمی مهنی خاطرنشان کرد: از آنجایی که دنیا به سوی مدرنیته در حال پیشروی است این مهم بر روی فرهنگ نیز تاثیر گذاشته است که به عنوان متولیان فرهنگ برای پیوند بین اصالت فرهنگی و دنیای مدرنیته توازن برقرار کنیم.

وی با بیان اینکه لباس سنتی و بومی نماد یک تاریخ کهن است، تصریح کرد: لباس سنتی و بومی، نشان دهنده میزان اصالت مردمان منطقه است که باید در مقابل ورود سبک لباس های غربی، این اصالت، تاریخ و فرهنگ مردمانمان را با طراحی های جدید حفظ کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با بیان اینکه متاسفانه تاکنون هیچ کس در حوزه مد و لباس جنوب کرمان ایده پردازی نکرده است، عنوان کرد: با توجه به اینکه در جنوب کرمان استعدادهای خوبی در حوزه طراحی مد و لباس وجود دارد بنابراین تصمیم گرفتیم با گرد هم آوردن این استعدادها، انجمن مد و لباس جنوب کرمان را تشکیل دهیم.

وی تاکید کرد: گاهی لباس نشان اقتدار، هویت و اصالت انسان است و ما نباید با روی آوردن به مد غربی در فرهنگ بیگانگان گم شویم.

مسلمی مهنی با تاکید براینکه در حوزه مد و لباس باید پیوندی بین شیوه سنتی و بومی و مدرن ایجاد کنیم، گفت: طراحی های جدید لباس باید تلفیقی از سنت های منطقه و مدرنیته باشد تا همه مردم این مدل لباس ها را به عنوان لباس خاص جنوب کرمان بشناسند.


۱۷ اَمرداد ۱۴۰۲ ۰۹:۲۲
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان |