اخبار

ضرورت راه اندازی اتحادیه قرآنی در جنوب کرمان

ضرورت راه اندازی اتحادیه قرآنی در جنوب کرمان
رئیس شورای توسعه فرهنگ و قرآن جنوب کرمان گفت: راه اندازی اتحادیه قرآنی در جنوب کرمان یکی از ضروریات منطقه است که باید در این شورا پیگیری شود.

حجت الاسلام میثم تارم در نشست شورای توسعه فرهنگ قرآنی جنوب کرمان، گفت: این نشست با رویکرد گسترش توسعه فعالیت های قرآنی برگزار شد که باید همه نهادها نسبت به این مهم اهتمام ویژه ای داشته باشند.

امام جمعه جیرفت و رئیس شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان از قرآن کریم به عنوان کتاب زندگی یاد کرد و افزود: نحوه تعامل و رفتار ما باید منطبق با آیات قرآن کریم باشد.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه آن طور که باید و شاید قرآن کریم در زندگی ما حضور ندارد، عنوان کرد: امیدواریم تشکیل شورای توسعه فرهنگ قرآنی جنوب کرمان زمینه ساز هماهنگی بین دستگاه ها جهت انجام هر چه بهتر فعالیت های قرآنی شود و مصوبات این شورا اجرایی شوند تا تحولی در توسعه و گسترش معاف قرآن کریم در سطح منطقه ایجاد شود.

حجت الاسلام تارم با بیان اینکه باید به فعالیت های قرآنی توجه ویژه ای شود، اظهار کرد: باید برنامه های قرآنی برای آینده قرآن آموزان داشته باشیم و این شورا باید در جهت تشویق قرآن آموزان از آنها تجلیل کند.

امام جمعه جیرفت و رئیس شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان بیان کرد: مکان هایی که فعالیت قرآنی دارند کم است بنابراین باید از ظرفیت های اماکن مذهبی استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: برای ترویج فعالیت های قرآنی باید پایگاه های قرآنی در مساجد و حسینیه ها برقرار شوند و

 راه اندازی اتحادیه قرآنی در جنوب کرمان باید پیگیری شود.

حجت الاسلام تارم ابراز کرد: بسیاری از افراد در بحث روخوانی قرآن کریم با مشکل مواجه هستند و کلاس های اصلی در این زمینه کم است که باید با جدیت این مهم دنبال شود.

امام جمعه جیرفت تصریح کرد: از فرصت اوقات فراغت تابستان باید برای برگزاری دوره های آموزش قرآن کریم استفاده شود.

وی تاکید کرد: آموزش دانش آموزان در زمینه روخوانی قرآن کریم باید جدی گرفته شود چرا که پایه و اصول فراگیری قرآن کریم برای تمامی سنین می باشد.


۱۷ اَمرداد ۱۴۰۲ ۰۹:۱۳
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان |