اخبار

دومین جلسه از دوره «شناخت زیست جهان نوجوان ایرانی» با ارائه دکتر فریدالدین حدادعادل حول محور «کشف و ایجاد امید در دانش آموزان» برگزار شد

دومین جلسه از دوره «شناخت زیست جهان نوجوان ایرانی» با ارائه دکتر فریدالدین حدادعادل حول محور «کشف و ایجاد امید در دانش آموزان» برگزار شد

دومین جلسه از دوره «شناخت زیست جهان نوجوان ایرانی» با ارائه دکتر فریدالدین حداد عادل حول محور «کشف و ایجاد امید در دانش آموزان» برگزار شد

🔹وی با بیان اینکه باید نسل آینده‌ را امیدوار تربیت کرد، اظهار کرد: با وجود اهمیت ملاک‌های آموزشی و نمره گرفتن، باید محوریت را به افزودن عوامل امید آفرین در امور تربیتی داد. راه حل مواجهه با نوجوان نسل جدید، کار گروهی و تخصصی عمل کردن است.  

▫️مدیر مدارس فرهنگ تهران با ارائه تعاریفی از امید و آرزو بیان کرد: ریک اسنایدر صاحب نظریه «امیدواری» در تعریفی گفته: «امید» انتظار مثبت برای دستیابی به هدف است؛ افکار در ذهن ماست و هدفمند ما را به جلو می‌راند.‌ اما «آرزو» خیال و تصور ذهنی در مورد یک عمل است.‌ 

🔸اسنایدر دو نوع تفکر را طبقه‌بندی کرده است؛ تفکر راهبردی که فرد می‌داند به چه هدف و مقصودی می‌خواهد برسد و در تفکر عاملی، فرد می‌داند که می‌تواند مسئله را حل کند و به مقصود مورد نظرش برسد.‌

▫️این فعال حوزه تعلیم و تربیت در بخش دیگری از سخنانش با بیان دو سوال مطرح، ادامه داد: دو محور حائز اهمیت این است که اولا چطور بدانیم که دانش آموز ما می‌تواند امیدوار باشد و به سمت امید حرکت کند؟ و از کجا بدانیم که او عامل تحرک است یا طرح و برنامه‌ای عمل می‌کند؟ 

🔹مربی و معلم در مسیر شناسایی امید و آرزوهای نوجوانان باید او را طوری راهنمایی کند که متوجه شود راه را درست انتخاب کرده و یا به انحراف رفته است، نیز امید و آرزویش مناسب او هست یا نه.


🌐 rubika.ir/smajid_emami


📌 روابط‌ عمومی و اطلاع رسانی شورای فرهنگ عمومی کشور.
 zil.ink/pcci_ir
🆔 ما را در شبکه های اجتماعی با آدرس @pcci_ir دنبال کنید.
۱۴ اَمرداد ۱۴۰۲ ۲۱:۱۰