اخبار

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان سمنان:

برنامه‌های مساجد و هیئات مذهبی به سوی جذب جوانان حرکت کند

برنامه‌های مساجد و هیئات مذهبی به سوی جذب جوانان حرکت کند
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان سمنان محرم را فرصت خوبی برای همراهی جوانان و جهاد تبیین دانست و گفت: برنامه های مساجد و هیئات مذهبی به سوی جذب جوانان حرکت کند.

به گزارش روابط عمومی شورای فرهنگ عمومی استان سمنان،حجت الاسلام مرتضی مطیعی بعد از ظهر شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان سمنان در دفتر خود با اشاره به اهمیت «امر به معروف و نهی از منکر» تصریح کرد: یکی از اهداف میانی امام حسین (ع) در قیام عاشورا، امر به معروف و نهی از منکر بود چراکه وجود جُرثومه فسادی نظیر یزید، بزرگترین منکر در آن زمان محسوب می‌شد.

وی با بیان اینکه تشکیل حکومت و نیز امر به معروف و نهی از منکر، اهداف میانی قیام حضرت سیدالشهدا (ع) بوده‌اند گفت: هدف اصلی امام حسین (ع) همان هدف پیامبر اکرم (ص) بود که شامل خارج کردن انسان‌ها از ظلمت و هدایت آنها به سمت نور می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه تمام دستگاه‌های مسئول در شورای فرهنگ عمومی باید از ظرفیت یکدیگر برای تحقق هدف اصلی قیام عاشورا استفاده کنند و در این جهت گام بردارند اظهار کرد: ایام سوگواری امام حسین (ع) از یک عمومیتِ بی نظیر برای جذب جوانان برخوردار است لذا باید از این فرصت استفاده کرد.

مطیعی ادامه داد: دستگاه‌های فرهنگی و تبلیغی استان باید میزان تأثیرگذاری اقدامات خود را به طور مستمر ارزیابی کنند و برای لحظه لحظه استفاده از شب‌های محرم برنامه اجرایی، به روز و مؤثر داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه در برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی نباید صرفاً به جنبه شعاری برنامه‌ها توجه داشت، خاطرنشان کرد: امیدواریم خداوند متعال این توفیق را به ما عنایت فرماید تا در این مسیر ثابت قدم، محکم و استوار گام برداریم.

۱ اَمرداد ۱۴۰۲ ۰۸:۱۲
روابط عمومی شورای فرهنگ عمومی استان سمنان |