اخبار

کارگروه‌های تخصصی شورای فرهنگ عمومی شهرستان فیروزه ابلاغ شدند.

کارگروه‌های تخصصی شورای فرهنگ عمومی شهرستان فیروزه ابلاغ شدند.

 به گزارش دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی، در چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی  شهرستان فیروزه، امام جمعه شهرستان، ضمن تسلیت شهادت امام جواد (ع) امامت ایشان را سرآغاز امامت حضرت مهدی(عج) دانست که باعث گسترش شیعه در ایران شد.

وی در راستای تحقق جامعه اسلامی پنج گروه کاری شورای فرهنگ عمومی شهرستان شامل کارگروه‌های: فرهنگ تولید و کار، پایداری خانواده و زیست عفیفانه،  انسجام اجتماعی و اعتماد بنفس ملی، پرهیز از اسراف و تجمل، افزایش سرانه تولید و مصرف فرهنگی بهینه را ابلاغ و مسئولیت و اعضای هر کارگروه را مشخص کرد.

در ادامه این جلسه فرماندار فیروزه با بیان اینکه رویکرد جشن های های دهه ولایت و امامت باید معرفتی باشد، افزود: چگونگی انتقال جریان غدیر به نسل جوان و شناسایی خطبه غدیر باید در اولویت قرار گیرد زیرا اگر کسی خطبه غدیر را مطالعه کند به اسلام و ولایت گرایش پیدا خواهد کرد. خطبه غدیر مبحث گسترده ای دارد که ما فقط به جمله « من کنت مولاه فهذا علی مولی» کفایت کرده ایم  اما ولایت و امامت، ظهور حضرت مهدی موضوعاتی است که در خطبه غدیر ذکر شده است.

باغیشنی ادامه داد: در جریان دهه امامت و ولایت  اهدافی چون تشریح و تبیین جریان غدیر بعنوان مکمل رسالت پیامبر برای مردم ، ابلاغ ولایت امیرالمومنین، تکلیف بودن پیام غدیر که امروز مهجور مانده است طراحی و در دستور کار قرار گیرد و وظیفه ماست که به جریان غدیر به عنوان یک تکلیف قانونی ، شرعی و عرفی نگاه کنیم.

۲۹ خرداد ۱۴۰۲ ۱۱:۳۳