اخبار

جلسه کارگروه جوانی جمعیت برگزار شد

جلسه کارگروه جوانی جمعیت برگزار شد
جلسه کارگروه جوانی جمعیت شورای فرهنگ عمومی به ریاست معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان برگزار شد.

جلسه کارگروه جوانی جمعیت مصوبه شورای فرهنگ عمومی به ریاست معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان برگزار شد.

عبدالله شهاوند، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان، پیش از ظهر امروز در کارگروه جوانی جمعیت اظهار کرد: در بحث جمعیت دو مقوله جوانی جمعیت و جمعیت بسیار مهم و مورد توجه است زیرا در همه حوزه ها به صورت مستقیم تأثیرگذار است، در بحث جوانی جمعیت و رشد جمعیت روند خوبی را شاهدی نیستیم و همه باید به این مسئله توجه کنیم.

شهاوند با بیان اینکه یکی از مهم ترین وراهبردی ترین مسائلی که می توان درباره آن بحث و پیگیری کرد جوانی جمعیت است عنوان کرد:  در این زمینه در حوزه مشوق ها و حمایت ها در حال بحث هستیم و جوانی جمعیت در حال حاضر مهمتر از مسائل دیگر است. به دلیل اهمیت و ارزش و جایگاهی که این موضوع دارد در شورای فرهنگ عمومی طرح شده  و ازدغدغه های جدی مقام معظم رهبری هم هست.

وی افزود: کارگروه اصلی جوانی جمعیت ذیل اداره کل بانوان و خانواده استانداری خوزستان است و این اداره کل متولی اصلی و قانونی آن است.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان خاطر نشان کرد: در جلسه بعدی شورای فرهنگ عمومی باید نتایج خروجی مصوبات کارگروه جوانی جمیعت گزارش داده شود زیرا قانون برای دستگاه های مختلف در زمینه جوانی جمعیت تکالیفی را تعیین کرده است.

وی با تاکید بر اینکه موانع تحقق مشوق های حمایتی اجرای قانون جوانی جمعیت پیگیری می شود تصریح کرد: برنامه های فرهنگی در زمینه اجرای قانون جوانی جمعیت باید به شورای فرهنگ عمومی پیشنهاد شود چون کار این شورا فرهنگ سازی است. چالش ها و پیشنهادها در زمینه اجرای قانون جوانی جمعیت به استانداری و اداره کل ارشاد و فرهنگ اسلامی داده شود تا در شورای فرهنگ عمومی و یا شورای جوانی جمعیت بحث و تعیین تکلیف و تصمیم گیری شود.

۲۸ خرداد ۱۴۰۲ ۰۹:۱۴
روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان |