اخبار

حضور دبیر شورای فرهنگ عمومی در رویداد روایت بازی/ تأکید بر ترویج فرهنگ بازی برای ارتقا شاخص های فرهنگی کشور

حضور دبیر شورای فرهنگ عمومی در رویداد روایت بازی/ تأکید بر ترویج فرهنگ بازی برای ارتقا شاخص های فرهنگی کشور


به گزارش روابط عمومی شورای فرهنگ عمومی کشور؛ سید مجید امامی با حضور در رویداد روایت بازی با بیان اینکه تصور ما از بازی به یک مفهوم انحصاری به نام اسباب بازی محدود شده بود گفت: شورای راهبردی بازی ایرانی تأسیس شد تا با حضور فعالان رسمی، غیر رسمی و مردمی با بهره‌گیری از تجارب موفق بازی‌ها رو برای محیط های مربوطه خود طراحی کردند.
وی به ترویج فرهنگ بازی برای ارتقا شاخص های فرهنگی تاکید کرد و افزود: نظام صنایع فرهنگی باید به معاضدت ک زیرسیستم بازی قرار بگیرد و به بازی باید به عنوان یک رویه و رویکرد در نظام فرهنگی کشور پرداخته شود‌.

بازدید دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور از خانه خلاق و نوآوری زینو در یزد/ خانه خلاق و نوآوری زینو هاب صنایع فرهنگی و سنتی استان یزد

سید مجید امامی در بازدید از مجموعه خانه‌های خلاق و نوآوری مستقر خانه تاریخی حیرانی یزد با تأکید بر لزوم به کارگیری المان‌های فرهنگی در صنایع دستی و هنری افزود: با همگرایی مناسب سوژه‌های تاریخی و پارچه‌های یزدی در طراحی‌ها  صنایع دستی و هنری منحصر به فردی حاصل خواهد شد. 

خانه خلاق و نوآوری زینو یزد یک مجموعه تجاری فرهنگی است که از ایده‌ها و طرح های فرهنگی حمایت می‌کند و زمینه بسیار زیادی برای تبدیل شدن به هاب صنایع فرهنگی استان یزد را دارد.

نشست مشترک دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با تعدادی از صنایع خلاق و نوآوری استان یزد

سید مجید امامی صبح امروز با حضور در خانه خلاق و نوآوری زینو یزد ضمن بازدید از خانه حیرانی و صنایع خلاق مستقر در مجموعه خانه خلاق و نوآوری با تعدادی از مجموعه‌های فرهنگی و فعالان این خانه دیدار و گفت‌وگو کرد. 

در این نشست ضمن ارائه پیشنهادات و راهنمایی های خوبی برای هدایت این مجموعه‌های فرهنگی به سمت تولید انبوه محصولات بر شرکت صنایع خلاق استان در رویداد های متنوع فرهنگی ملی و بین‌المللی تأکید کرد. 

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور از افتتاح نخستین شهرک صنایع خلاق ایران در آینده نزدیک به اهتمام سازمان اوقاف و امور خیریه در کشور خبر داد.
۲۵ خرداد ۱۴۰۲ ۱۶:۵۵
روابط‌عمومی شورای فرهنگ عمومی کشور |