اخبار

برگزاری نشست شورای فرهنگ عمومی استان سمنان با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی

برگزاری نشست شورای فرهنگ عمومی استان سمنان با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی
شورای فرهنگ عمومی استان سمنان روز چهارشنبه به ریاست نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان و با حضور استاندار سمنان و نیز دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شورای فرهنگ عمومی استان سمنان،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی استان سمنان دراین نشست که در دفتر امام جمعه سمنان برگزار شد گزارشی از برنامه ها و مصوبات و راهبردهای شورای فرهنگ عمومی این استان ارائه کرد.

فرشید فلاح با اشاره به تشکیل شورای فرهنگ عمومی در هشت شهرستان و دو شهر این استان گفت: شورای فرهنگ عمومی استان سمنان برای مهندسی فرهنگی در این استان 18 راهبرد را با توجه به رهنمودها و توصیه های مقام معظم رهبری تدوین و عملیاتی کرده است.

وی از واگذاری این راهبردها به دستگاههای مختلف فرهنگی در استان سمنان اظهار داشت: کارگروههایی در این خصوص ایجاد شده و در حال برنامه ریزی و عملیاتی کردن راهبردهای مصوب در استان سمنان است.

وی با تاکید بر اینکه در دوره جدید شورای فرهنگ عمومی با مدیریت حجت الاسلام والمسلمین مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان و نایب رییسی استاندار سمنان فعالتر شده است، مساله جمعیت و مباحث مربوط به ازدواج و طلاق را از مسایل مورد توجه شورای فرهنگ عمومی برشمرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان توجه به مفاخر استان سمنان را از دیگر رویکردهای فرهنگی در این استان بیان کرد و گفت: در سال جاری چندین همایش و نکوداشت مفاخر و شخصیتهای فرهنگی و مذهبی استان سمنان از جمله ابن یمین فریومدی، آیت الله عباسعلی اختری و بزرگان دامغان در برنامه اجرا قرار دارد.

در یکصد و دومین نشست شورای فرهنگ عمومی استان سمنان همچنین سه تن از مسوولان در خصوص جهاد تبیین در حوزه جوانان و نوجوانان و فضای مجازی، توسعه فرهنگ  کتابخوانی و نیز سند توسعه فعالیت های قرآنی گزارش هایی به این شورا ارائه کردند.

 
۱۷ خرداد ۱۴۰۲ ۱۱:۲۲
روابط عمومی شورای فرهنگ عمومی استان سمنان |