اخبار

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان

خلاء شورای فرهنگ عمومی شهرستان سمنان احساس می شد

خلاء شورای فرهنگ عمومی شهرستان سمنان احساس می شد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با تاکید بر اینکه خلاء شورای فرهنگ عمومی در شهرستان سمنان احساس می شد، از تاکید و حمایت نماینده ولی فقیه برای تشکیل این شورا تقدیر کرد.
به گزارش روابط عمومی شورای فرهنگ عمومی استان سمنان،فرشید فلاح روز شنمبه در اولین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان سمنان پس از سالها تعطیلی با تاکید بر اینکه شورای فرهنگ عمومی در هر شهر و منطقه به عنوان پارلمان فرهنگی عمل می کند گفت: مصوبات این شورا برای دستگاههای اجرایی لازم الاجراست.

وی با اشاره به فعالیت شورای فرهنگ عمومی در سایر شهرستانهای استان سمنان خاطرنشان کرد: در سمنان به دلیل تشکیل نشدن این شورا با چالش هایی مواجه بودیم که امیدواریم با تشکیل این شورا این خلاء نیز برطرف شود.

فلاح با اشاره محورهای مختلف فعالیت شورای فرهنگ عمومی در شهرستان ها اظهار داشت: دو کارکرد و محور اصلی برای این شورا مطرح است که شامل تعیین اولویت های فرهنگی و نیز ایجاد هماهنگی و تقسیم کار بین دستگاههای فرهنگی است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان سمنان گفت: این رویکرد در شورای استانی به صورت تدوین، تصویب و ابلاغ راهبردهای 18 گانه عملیاتی شده است و این اولویت ها برای شورای شهرستان نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

فلاح با اشاره به تدوین و اعلام پنج اولویت کلی از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، توجه به این اولویت ها را نیز مورد تاکید قرار داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان همچنین از همراهی و تلاش فرماندار سمنان برای تشکیل این شورا نیز تقدیر کرد و گفت: ارتقای فرهنگ و توجه به ارزش های دینی و فرهنگی باید مورد توجه قرار گیرد.

اولین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان سمنان به ریاست نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان و با حضور سایر اعضا در دفتر امام جمعه سمنان برگزار شد و به بررسی آیین نامه فعالیت این شورا پرداخت.

۶ خرداد ۱۴۰۲ ۱۲:۱۰
روابط عمومی شورای فرهنگ عمومی استان سمنان |