اخبار

نماینده ولی فقیه در استان سمنان

جلسات شورای فرهنگ عمومی تشریفاتی نشود/ فرهنگ، موضوعی چند بُعدی و فراگیر است

جلسات شورای فرهنگ عمومی تشریفاتی نشود/ فرهنگ، موضوعی چند بُعدی و فراگیر است
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، با تاکید بر اهمیت شورای فرهنگ عمومی در شرایط فعلی گفت: موارد متعددی در شهرستان وجود دارد که بررسی آن‌ها بطور مستقیم در صلاحیت شورای فرهنگ عمومی شهرستان قرار دارد.

به گزارش روابط عمومی شورای فرهنگ عمومی استان سمنان،حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی در نخستین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان سمنان با تبریک فرا رسیدن میلاد با سعادت امام رضا (ع) گفت: حضرت علی‌بن موسی الرضا (ع) می‌فرماید «مَنْ کَانَ مِنَّا وَ لَمْ یُطِعِ اللهَ فَلَیْسَ مِنَّا» هرکس خودش را با ما بداند اما در اطاعت خدا کوتاهی کند، از ما نیست.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه اطاعت از فرامین الهی و دستورات رسول اکرم (ص) و اهل بیت (س) مهمترین ویژگی شیعیان واقعی است ابراز امیدواری کرد: خداوند متعال ما را با همین ابراز ارادت های اندک، در شمار شیعیان واقعی قرار دهد و توفیق اطاعت از بندگی را نیز به ما عنایت فرماید.  

وی با ذکر خاطره‌ای از مرحوم حجت‌الاسلام احمدپناهی، امام جمعه موقت فقید سمنان گفت: مرحوم احمدپناهی در آن ایام تلاش‌های فراوانی برای موثر بودن شورای فرهنگ عمومی شهرستان انجام داد.

مطیعی با تاکید بر اهمیت شورای فرهنگ عمومی در شرایط فعلی گفت: هم اکنون موارد متعددی در سطح شهرستان وجود دارد که بررسی آن‌ها بطور مستقیم در صلاحیت شورای فرهنگ عمومی شهرستان قرار دارد.

امام جمعه سمنان توجه به پیوست فرهنگی در شهرک‌های جدید الاحداث نظیر مسکن مهر را ضروری دانست و گفت: موضوع فرهنگ، موضوعی چندبعدی و فراگیر است و به یک یا دو مساله خاص محدود نیست.  

مطیعی ادامه داد: بعنوان مثال مسئولان فنی و حرفه‌ای استان سمنان از بی‌توجهی برنامه‌ریزان به این بخش در برنامه هفتم توسعه گلایه‌هایی دارند در حالی که مهارت آموزی یکی از ضرورت‌های ایجاد اشتغال در کشور است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان سمنان با بیان اینکه ایجاد اشتغال در کشور با حوزه فرهنگ نسبتی مستقیم دارد تصریح کرد: متاسفانه در حوزه کسب و کار و تجارت، آموزش‌های لازم به افراد جامعه بویژه جوانان ارائه نشده که این موضوع سردرگمی جوانان و خانواده‌های آنها در حوزه اشتغال را به دنبال دارد.

مطیعی ضمن آسیب‌شناسی فرهنگ عمومی در استان و شهرستان و با تشریح ارتباط اقتصاد و فرهنگ گفت: یکی از وظایف شورای فرهنگ عمومی تبیین ابعاد مختلف فرهنگ اشتغال و برنامه‌ریزی برای آموزش کسب و کار موفق، پایدار و درآمدزا در بین جوانان است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان سمنان توجه به موضوعات ترافیکی، مسائل اجتماعی و دیگر مسائل دارای اولویت را از وظایف شورای فرهنگ عمومی شهرستان عنوان کرد و افزود: اعضای شوراهای فرهنگ عمومی در سطوح مختلف، اجازه تشریفاتی شدن جلسات این شوراها را ندهند.

مطیعی، باز طراحی ساختار شورای فرهنگ عمومی شهرستان با توجه به اقتضائات روز را ضروری دانست و گفت: ارکان موثر و مسئول در بخش فرهنگ شهرستان باید در این شورا حضور داشته باشند.  

امام جمعه سمنان به استفاده از نمادهای مفهومی و دارای معنا در زیباسازی شهری اشاره کرد و افزود: گاهی در برخی معابر از اجسام و مجسمه‌هایی استفاده می‌شود که بی‌انگیزگی، یاس و ناامیدی را به ذهن متبادر می‌کنند.

مطیعی با تحسین نصب تصاویر پرمضمون کودکان و نوجوانان در برخی خیابان‌ها با هدف ترویج فرزندآوری خاطرنشان کرد: استفاده از طرحهای ابتکاری و خلاقانه‌ در کنار توجه به ظرافت‌های کار فرهنگی می‌تواند به ارتقای سطح فرهنگ عمومی کمک شایانی کند.

اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان سمنان پس از چند سال وقفه، به ریاست  امام جمعه سمنان و با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، فرماندار سمنان و مسئولان دستگاه های فرهنگی شهرستان سمنان برگزار شد.

۶ خرداد ۱۴۰۲ ۱۲:۰۶
روابط عمومی شورای فرهنگ عمومی استان سمنان |