اخبار

استاندار سمنان ونائب رئیس شورای فرهنگ عمومی استان سمنان:

زبان فارسی، ریشه در فرهنگ اصیل و هویت ایرانی دارد

زبان فارسی، ریشه در فرهنگ اصیل و هویت ایرانی دارد
استاندار سمنان گفت: زبان فارسی تنها یک‌زبان نیست بلکه ریشه در فرهنگ اصیل و هویت ایرانی دارد و باید قدر بدانیم و در حفظ آن بکوشیم.

به گزارش روابط عمومی شورای فرهنگ عمومی استان سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی در نشست شورای فرهنگ عمومی استانسمنان افزود: زبان فارسی ، زبان مادری و زبان بین‌المللی و داری قدمت دیرینه است که باید حفظ و حراست شود.

وی با تاکید بر حفظ و ترویج زبان فارسی ادامه داد: با توجه به اینکه صدا و سیما و اصحاب رسانه به موضوع رعایت زبان فارسی با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری تاکید دارند، مدیران نیز باید در مکاتبات اداری ، مراودات و تفاهم نامه ها، زبان فارسی را مورد توجه و دقت قرار دهند .

استاندار سمنان به موضوع بیانیه گام دوم اشاره کرد و افزود:  بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان سند توسعه ای ایران در حوزه های مختلف فرهنگی ، دینی ، اقتصادی ، عمرانی و مدیریتی تببین شده و باید سرلوحه کار مدیران قرار گیرد .

هاشمی با اشاره به در پیش بودن دهه کرامت گفت: به مناسبت بزرگداشت دهه کرامت در استان سمنان، برنامه های بسیار خوبی برای جوانان و به ویژه دختران پیش‌بینی شده است که باید به عنوان یک مقوله فرهنگی در خانواده ، دانش‌آموزان و دانشجویان نهادینه شود.

وی ادامه داد: شهرداری ها، مدیران دستگاههای اجرایی و تشکلهای مردم نهاد با بهره گیری از ظرفیت جوانان انقلابی برای پر رنگ کردن برنامه های ایام دهه کرامت و استقبال از زائرین حرم معصومه (س)، موکب های پذیرایی از زائرین را در استان سمنان برپا نمایند.

استاندار سمنان بر ضرورت فعال شدن شورای فرهنگ عمومی در شهرستانها همانند شورای مرکز استان تاکید کرد.

یکصد و یکمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان سمنان به ریاست نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان و حضور سایر اعضا در آستانه سالگرد بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و روز زبان و ادبیات فارسی در دفتر امام جمعه سمنان برگزار شد.

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۱۰:۴۱
روابط عمومی شورای فرهنگ عمومی استان سمنان |