اخبار

برگزاری نشست شورای فرهنگ عمومی بخش بیارجمند

برگزاری نشست شورای فرهنگ عمومی بخش بیارجمند
نخستین نشست شورای فرهنگ عمومی بیارجمند به ریاست امام جمعه و با حضور اعضا برگزار شد و در آن مسایل فرهنگ و برنامه های مختلف در این بخش مورد بحث و برزسی قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومی شورای فرهنگ عمومی استان سمنان، امام جمعه بیارجمند در این نشست که در آستانه سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) برگزار شد با بیان اینکه مکتب امام جعفر صادق (ع) اساس تمدن سازی اسلامی است، گفت: امام جعفر صادق (ع) با تربیت شاگردانی برجسته و ایجاد شبکه ای منسجم برای ترویج و نشر معارف دینی و اسلام ناب محمدی، مکتب پیامبر (ص) را از انحرافات نجات داد.

حجت الاسلام محمد احمدی افزود: امام جعفر صادق (ع) احیا کننده مذهب تشییع در جهان اسلام بود و دوران آن حضرت همان عصر شکوفایی علم و دانش مبتنی بر اسلام ناب محمدی (ص) بود.

وی تصریح کرد: امام صادق (ع) پشتوانه‌ای مستحکم برای همه رهروان آن حضرت و به‌عنوان یک دستگاه فکری پشتوانه خاص همه مراجع، جامعه و تمدن اسلامی است.

احمدی اظهار داشت: در جریانات اخیر شاهد تلاش گسترده‌ای برای ضربه زدن به منطق اسلامی به زن بودیم از آغاز انقلاب هم این موضوع را شاهد بوده‌ایم اما در ماجراهای اخیر مشاهده کردید که همه شیاطین را بسیج و از همه ظرفیت‌ها استفاده کردند.

امام جمعه بیارجمند اظهار داشت: گرچه از جامعه بانوان و دختران، یک نه بزرگ شنیدند اما خلاءهای فرهنگی و ضعف‌های ساختاری در حوزه تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش و آموزش عالی و در رسانه‌های دیداری و شنیداری و ولنگاری در حوزه مجازی باعث خسارت قابل توجهی در این بخش شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود نیز با اشاره به اقدامات انجام شده در توسعه زیرساخت های فرهنگی این شهرستان گفت: با توجه به کاستی های موجود در بحث فرهنگی امید است با تجهیز مراکز فرهنگی و هنری سال آینده اهداف کوتاه مدت و بلند مدتی برای اشاعه فرهنگ و هنر شاهرود تدوین شود تا با اهمیت دادن به این موضوع بتوانیم با هجمه های دشمنان مقابله کنیم.

محمدتقی یزدی افزود: موفقیت در برنامه ها و اقدامات فرهنگی نیازمند هزینه و همراهی مسئولان و اهمیت دادن به این موضوع است و متولیان امر باید برای دستیابی به اهداف مهم جهاد تبیین و بسط و گسترش فرهنگ تلاش جدی نمایند.

بخشدار بیارجمند نیز گفت: امنیت و آرامش جامعه، مدیون فداکاری و مجاهدت های سربازان گمنام امام زمان (عج) مسجل شده است.

محمد کریمی افزود: بیارجمند به عنوان یکی از بخش‌های شهرستان شاهرود در استان سمنان، از تراکم جمعیت بالایی برخوردار است و از کمبود مراکز و امکانات فرهنگی رنج می برد.

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۱۰:۳۱
روابط عمومی شورای فرهنگ عمومی استان سمنان |