اخبار

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان:

زنده نگه داشتن یاد امام خمینی (ره) روحیه استکبارستیزی را تقویت می کند

زنده نگه داشتن یاد امام خمینی (ره) روحیه استکبارستیزی را تقویت می کند
در آستانه سی و چهارمین سالگرد عروج ملکوتی حضرت امام خمینی(رحمه الله علیه)، پایگاه خبری روژمان نیوز به همین منظور گفتگویی با علی اصغر دریایی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در باره چگونگی فعالیت های این اداره کل به عنوان دبیر ستاد ارتحال حضرت امام (ره) در برگزاری مراسمات سالروز رحلت حضرت امام انجام داده است

به گزارش دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی به نقل از پایگاه خبری روژمان نیوز از کردستان، در آستانه سی و چهارمین سالگرد عروج ملکوتی حضرت امام خمینی(رحمه الله علیه) پایگاه خبری روژمان نیوز به همین منظور گفتگویی با علی اصغر دریایی  مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در باره چگونگی فعالیت های این اداره کل  به عنوان دبیر ستاد ارتحال حضرت امام (ره) در برگزاری مراسمات سالروز رحلت حضرت امام به شرح زیر انجام داده است:

۱- نقش حضرت امام(ره) در مسیر پیروزی انقلاب اسلامی و تثبیت آن چگونه بوده است؟

     رهبری امام خمینی(ره)، امیدهای از دست رفته را بازگرداند و با به ثمر رساندن انقلاب و پیروزی حقیقی، موجب شد که جوامع عربی و اسلامی، به منظور بهره گیری از درس ها، روش ها و علل موفقیت انقلاب، با رغبت و علاقه بسیار، به سوی آن روی آورند.

۲- اهمیت زنده نگهداشتن یاد و نام حضرت امام خمینی (ره) در عصر حاضر چیست؟ 

    انقلاب و نظام مقدس اسلامی با نام، اندیشه و مکتب امام راحل(ره) به عنوان بنیانگذار آن پیوندی ناگسستی دارد و اگر ما دلسوز مقام معظم رهبری و کشور هستیم باید یاد، مبانی و اهداف امام(ره) را زنده نگهداریم و برای دیگران بیان کنیم. ، زیرا زنده نگهداشتن یاد و شخصیت امام خمینی(ره) یک ضرورت برای حفظ روحیه انقلابی، استکبارستیزی، آزادی‌خواهی و تقویت مبانی انقلاب اسلامی در جامعه  به ویژه در استان کردستان است.

۳- مهمترین روش یا فعالیتی که می تواند آرا و اندیشه های امام راحل را به نسل امروز منتقل کند، چیست؟

   هرکس به اندازه ی سهم خویش در برنامه‌های فرهنگی و رسانه‌ای باید به شخصیت، آموزه‌ها ، اندیشه ها امام(ره) توجه ویژه کند. و با برنامه ریزی های درست در اجرای اینگونه برنامه ها می توان آرا و اندیشه های را به نسل امروز انتقال داد. از جمله می توان به اعزائم زائران به حرم مطهر ، برگزاری مسابقات وصایای امام (ره)، نمایشگاه عکس و … اشاره کرد.

۴- مهمترین فعالیت ها و اقدامات شما به عنوان یکی از دستگاه های مسئول در حوزه ستاد ارتحال حضرت امام چه بوده است؟

از جمله فعالیت های این اداره کل ستاد تشکیل کمیته فرهنگی ستاد برگزاری مراسمات ارتحال امام (ره) در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان ، همکاری با سایر کمیته های ستاد مرکزی ، ارسال بسته های فرهنگی برای زائرین حرم مطهر امام (ره) و همچنین تهیه ویژه نامه در این زمینه به انضمام برگزاری جلسه ی وبینار با روسای شهرستان های تابعه درخصوص اعلام و برنامه ریزی برای انجام برنامه ها در سطح شهرستان ها را شامل می شود.

۱۱ خرداد ۱۴۰۲ ۰۹:۰۱

۱۱ خرداد ۱۴۰۲ ۱۰:۴۱
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کردستان |