اخبار

رفتارهای سنجیده و دلسوزانه در ترویج و گسترش عفاف و حجاب بکار گرفته شود

رفتارهای سنجیده و دلسوزانه در ترویج و گسترش عفاف و حجاب بکار گرفته شود
نماینده ولی فقیه در کردستان یکصدوشانزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کردستان گفت: رفتارهای سنجیده و دلسوزانه در ترویج و گسترش عفاف و حجاب بکار گرفته شود
به گزارش دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی پیش از ظهر امروز در یکصدودهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کردستان با موضوع بررسی راهکارهای فرهنگی تقویت و ترویج حجاب و عفاف  به ریاست حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در استان کردستان و رئیس شورا و اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان و نایب رئیس شورا علی اصغر دریایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و دبیر شورا و سایر اعضای جلسه در سالن جلسات دفتر نماینده ولی فقیه در استان ۷خردادماه ۱۴۰۲در سنندج برگزار شد،اظهار کرد: باید توجه داشته باشیم مسئله حجاب و عفاف یکی از مسائل مهم جامعه ما است، بعضی ها این مسئله را به اصلی ترین موضوع تبدیل می کنند.

وی خاطرنشان کرد: اولا رفتارها باید سنجیده باشد، مواظب باشیم تنفر ایجاد نشود و مسئله دوم این است باید پدرانه و دلسوزانه در راستای ترویج حجاب و عفاف کار کنیم.

نماینده ولی فقیه در کردستان افزود: نحوه برخورد با هنجارشکنان چیز متفاوتی است، مسائل دین، اعتقادات، فروع دین و اخلاقی است.

وی با بیان اینکه حجاب یک واجب دینی و جز فروع دین و احکام شرعیه است، گفت: تهذیب شخصی مسئله سوم است اینکه یک خواهر محجبه چه رفتار و سلوکی دارد.

حجت‌الاسلام پورذهبی با بیان اینکه پیامبر مکرم اسلام با رفتار و سلوک خود جامعه‌ را به دین اسلام دعوت کرد.

وی عنوان کرد: تربیت‌های خانوادگی را نباید دست کم بگیریم، هنجارشکنی، فسادها و درهم شکستن کانون‌های خانوادگی بخشی مربوط به بی‌بندوباری است.

نماینده ولی فقیه در کردستان، وجود 18 هزار دانشجوی دختر در این استان را ظرفیت بزرگی برای فرهنگ‌سازی در خصوص حجاب و عفاف ذکر کرد.

وی با بیان اینکه بخش مهمی از جامعه عفیف ما بانوانی هستند که با وجود تمام مشکلات حجاب و عفاف خود را حفظ می‌کنند، اذعان کرد: تقوای شخصی و اخلاقی در مسئله ترویج حجاب و عفاف از اهمیت زیادی برخوردار است.

حجت‌الاسلام پورذهبی اضافه کرد: بی‌احترامی و عدم رعایت احترام و ارزش‌ها باعث متلاشی شدن خانواده‌ها می‌شود و این موضوع بزرگترین آسیب و لطمه را به جامعه می‌زند.

۸ خرداد ۱۴۰۲ ۱۲:۱۳
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کردستان |