اخبار

استاندار کردستان:

دوگانگی در سیاست گذاری ها و اجرا وضعیت امروز حجاب را بوجود آورده است

دوگانگی در سیاست گذاری ها و اجرا وضعیت امروز حجاب را بوجود آورده است
استاندار کردستان یکصدوشانزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کردستان گفت: وضعیت امروز حجاب و عفاف در جامعه نتیجه دوگانگی در سیاست‌گذاری و اجراست که ترمیم این فضای فعلی نیاز به برنامه‌ریزی و مدل‌سازی بومی دارد.
به گزارش دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان به نقل از خبرگزاری فارس مرکز استان کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا در یکصدودهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کردستان با موضوع بررسی راهکارهای فرهنگی تقویت و ترویج حجاب و عفاف  به ریاست حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در استان کردستان و رئیس شورا و اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان و نایب رئیس شورا علی اصغر دریایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و دبیر شورا و سایر اعضای جلسه در سالن جلسات دفتر نماینده ولی فقیه در استان امروز صبح ۷خردادماه ۱۴۰۲در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: موضوع حجاب و عفاف امروز دشمن برای دشمنی کردن و رسیدن به اهدف جبهه‌بندی را در جامعه ما ایجاد می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل حساسیت‌هایی که وجود دارد باید مواظبت کنیم در موضوع حجاب و عفاف و تصمیم‌گیری در زمین دشمن قرار نگیریم.

استاندار کردستان افزود: دستگاه‌هایی که مسئولیت اجرایی دارند باید نسبت به این مسئله کاملا هوشیار باشند.

وی عنوان کرد: در ماجرای سال گذشته موضوع حجاب محور طراحی دشمن قرار گرفت و روی آن موج‌سواری کردند و همین موجب ایجاد یک شرایط خاص در کشور شد.

استاندار کردستان ادامه داد: جلوگیری از بدحجابی و بی‌حجابی در گرو داشتن برنامه است و کارمندان دولت در اولویت قرار گیرند.

به گفته زارعی‌کوشا، برنامه‌ها و تولید محتواهایی که در رسانه‌ها تولید و پخش می‌شود نباید با سیاست‌های نظام و دستگاه‌های فرهنگی در تضاد باشد.

وی اذعان کرد: دیالوگ‌های شبکه خانگی بی‌تاثیر در ایجاد آشفتگی‌های موجود در جامعه نیست چرا که محتوای این شبکه‌ها با رسانه‌های رسمی کشور متفاوت است.

استاندار کردستان اضافه کرد: نحوه پوشش و دیالوگ‌ بازیگران در سریال‌های شبکه خانگی بسیار متفاوت با شبکه‌های رسمی صدا و سیما است.

وی عنوان کرد: وضعیت امروز حجاب و عفاف در جامعه نتیجه دوگانگی در سیاست‌گذاری و اجراست.

زارعی‌کوشا تصریح کرد: مدل پوشش مردم کُرد جز پوشیده‌ترین پوشش‌های اقوام ایرانی است که باید این نوع پوشش احیاء شود.

وی تاکید کرد: الگوسازی پوشش محلی باید در اولویت برنامه دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌ها قرار گیرد چرا ترمیم این فضای فعلی نیاز به برنامه‌ریزی و مدل‌سازی بومی است.

وی عنوان کرد: در راستای مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان باید بیش از گذشته به مولفه‌های بومی توجه کنیم.

۷ خرداد ۱۴۰۲ ۱۳:۵۵
۸ خرداد ۱۴۰۲ ۱۲:۱۰
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کردستان |