اخبار

امام جمعه سنندج و عضو خبرگان رهبری:

دین مبین اسلام از کرامت و عظمت انسان دفاع می‌کند

دین مبین اسلام از کرامت و عظمت انسان دفاع می‌کند
رستمی در یکصدوشانزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان گفت: تنها دینی که از کرامت و عظمت انسانی دفاع میکند دین مبین اسلام است.
به گزارش دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان کردستان به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج در جلسه یکصدوشانزدهمین شورای فرهنگ عمومی استان به ریاست حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در استان کردستان و رئیس شورا و اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان و نایب رئیس شورا علی اصغر دریایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و سایر اعضای جلسه در سالن جلسات دفتر نماینده ولی فقیه در استان امروز صبح ۷خردادماه ۱۴۰۲برگزار شد، اظهار کرد: دین اسلام از حقوق همه بشریت دفاع کرده است و امروز می‌بینید جامعه کفر از برنامه خود خسته شده‌اند.

وی اعلام کرد: تنها دینی که از کرامت و عظمت انسانی دفاع میکند دین مبین اسلام است که امروز در بسیاری از کشورها دین اسلام طرفدار دارد.

 امام جمعه سنندج با اشاره به اینکه باید دید چگونه می‌شود در برابر مشکلات فائق آئیم، افزود: با تلاش انسانیت مشکلات حل شدنی است و با تلاش بشر عمران و آبادانی و توسعه را شاهدیم.

ماموستا رستمی اضافه کرد: باید با قدرت و توکل بر خدای متعال و تکیه بر نفس و کمک نخبگان و اندیشمندان بتوانیم از همه مشکلات عبور کنیم.

وی تصریح کرد: فرهنگ شناخت ملت است و شناختن اوضاع، بکارگیری اهل قلم و به میان مردم رفتن و از تجارب آنها استفاده کردن می‌تواند فرهنگ را گسترش دهد.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: مبلغین و علما نیز باید تبلیغ درست را در پیش بگیرند و‌ بر حفظ اخلاقمداری باید تاکید کنند چراکه پیامبر ما با اخلاقمداری و صبر توانست بر مشکلات غلبه کند.

ماموستا رستمی گفت: باید فضای مجازی نیز خوب هدایت شوند و برای هدایت آن برنامه داشته باشیم تا حقیقت خود را پیدا کند.

وی امنیت کشور، امنیت اقتصاد و معیشت مردم، امنیت سلامت جامعه را از ارکان مهم حفظ کشور دانست و گفت: فرهنگ باید درجای جای شهر و روستاهای کشور گسترش یابد تا مسئله فرهنگ، ارشاد، استقامت و شناختن آداب‌ها منتقل شوند.

ماموستا رستمی عفاف را مهمتر از حجاب دانست و افزود: دست پاکی و درستی از مسئله عفاف برمی‌آید و باید عفاف در جامعه ترویج یاید.

۷ خرداد ۱۴۰۲ ۱۳:۴۵
۸ خرداد ۱۴۰۲ ۱۲:۰۶