اخبار

ضرورت فرهنگ سازی در جامعه برای پیروی از سیره پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع)

ضرورت فرهنگ سازی در جامعه برای پیروی از سیره پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع)
رئیس شورای فرهنگ عمومی سیستان و بلوچستان گفت: اقتدا به سیره پیامبر اکرم (ص)، ائمه اطهار (ع) و آیات قرآنی، سعادت جامعه را به همراه دارد و فرهنگ سازی درباره این مهم یک ضرورت است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان؛ آیت الله مصطفی محامی در یکصد و هشتمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان که با دو دستور کار بررسی دستورکار جلسات شورا در سال ۱۴۰۲ و تبیین اهمیت و ضرورت تشکیل مجمع خیرین یاریگران زندگی برگزار و با مصوباتی شد، ضمن تبریک فرارسیدن دهه کرامت بیان کرد: پیامبر اکرم (ص)، قرآن و اهل بیت (ع) محور وحدت امت اسلامی هستند، عمل به فرمایشات شان مایه فخر و پیروی از آن ها سبب تعالی جامعه است.

وی تاکید کرد: باید در این راستا تلاش و جهت فرهنگ سازی در این خصوص اقدام کنیم، چراکه نیاز جامعه به پیروی از پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) است و اقتدای به سیره آن ها و آیات قرآنی، سعادت جامعه را به همراه دارد.

 نماینده ولی فقیه در استان با گرامیداشت سوم خرداد ماه و یاد و خاطره شهدای انقلاب و امام شهدا نیز اظهار کرد: آرمان هایی که انقلاب اسلامی برای آن شکل گرفت و مسیر خود را طی کرد و دستاوردهای آن، از جهات مختلف قابل قیاس و بررسی منصفانه است.

به گفته وی، شاید به دلیل کم کاری برخی و تلاش دشمنان به نقاط مثبت انقلاب کمتر توجه شده است، اما نه تنها شاهد برکات انقلاب در کشور، بلکه صدور آن به دیگر نقاط جهان هستیم، بنابراین همه مسئولیم تا در جهت فرهنگ سازی درباره این مهم تلاش کنیم. 

آیت الله محامی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی نیز گفت: باید از ابزارهای مختلف شامل دانشگاه ها، مدارس و ... استفاده کنیم تا شاهد جامعه ای کتابخوان باشیم، کتاب جایگاه ویژه ای دارد و گستر ش فرهنگ کتابخوانی نیز از اهمیت بسزایی در جهت تعالی جامعه برخوردار است.
۷ خرداد ۱۴۰۲ ۲۰:۵۲