اخبار

سومین نشست شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری برگزار شد

سومین نشست شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری برگزار شد
سومین نشست شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان در سال جاری ،به صورت فوق العاده با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم تحقیقات و فناوری و با دستورکار تعیین اولویت های فرهنگی و آموزشی در دانشگاههای جنوب کرمان برگزار شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری  در این نشست گفت: کرمان مهد فرهنگ ایثار و شهادت است رشادت‌های مردان این مرز و بوم زبانزد است و گل سر سبد آنها سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است.

عبدالحسین کلانتری با اشاره به فرمایشات رئیس جمهور که گفتند دانشگاهها باید مسولیت اجتماعی خودشان را در جامعه اجرا کنند، گفت: مسایل و مشکلات را روی میز دانشگاه بگذارید و به تبع آن مجموعه های تاثیر گذار در جنوب کرمان در کنار دانشگاه قرار گیرند و به رفع مشکلات مردم کمک نمایند.

وی درخصوص ارتباط حوزه و دانشگاه تصریح کرد: حوزه و دانشگاه باید از مسایل تئوریک عبور کنند و با تشکیل میزهای مشترک جایی که طلبه ، استاد و دانشجو در کنار هم تلاش می کنند وارد فاز  اجرایی شوند و اینجاست که وحدت شکل می گیرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم رشد دانشگاه را پیشرفت و توسعه منطقه خواند و بیان داشت: انقلاب به مردم خدمت نموده است مواظبت کنیم گرای اشتباه به دانشجویان و جامعه از تریبون دانشگاه  ندهیم.

وی افزودند :خانه های نو آوری و خلاقیت در عرصه مسائل اجتماعی و شهر موفق عمل نمودند و در حل مشکلات جامعه  نقش بسزایی ایفا نموده اند، تلاش کنید این کانون را در دانشگاه جیرفت راه اندازی کنید.

وی در رابطه با تأسیس دانشکده و رشته های جدید در دانشگاه جیرفت خاطر نشان کردند: هر دانشجویی که اینجا تحصیل می کند اگر پس از دانش آموختگی بیکار بماند همگی ما در مقابل او مسولیت داریم.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری با بیان اینکه در  تأسیس رشته های جدید باید دقت به خرج دهیم تا نیازهای منطقه را مرتفع نماییم، افزودند فرمایشات مقام معظم رهبری را نسبت به امید افزایی در سطح دانشگاه فراموش نکنیم.

وی با اشاره به موفقیت انجمن علمی مکانیک دانشگاه جیرفت در جشنواره بین‌المللی حرکت گفتند: کسب مقام برگزیده انجمن برتر در جشنواره بین‌المللی حرکت توسط دانشجویان این دانشگاه  موفقیت بزرگی است و  نشان از ظرفیت بالای سرمایه انسانی در  این دانشگاه  است و همینجا به همه شما تبریک می گویم.

 در ادامه این نشست رئیس شورای فرهنگ عمومی جنوب استان نیز گفت: جیرفت شاهراه حیاتی چهار استان کشور است و دانشگاه جیرفت باید در کنار  رشته های فنی مهندسی و کشاورزی به تأسیس رشته های علوم انسانی اهتمام بورزد.  

حجه الاسلام میثم تارم تاکید کرد: توجه به شرکت های دانش بنیان و حمایت از جوانان و اساتید دانشمند این دانشگاه منجر به بهبود صنعت و کشاورزی جنوب خواهد شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان نیز در این نشست گفت: تأسیس دانشکده های مرتبط با فرهنگ عمومی، اولویت دانشگاههای جنوب کرمان باشد.  

بهرام مسلمی مهنی بزرگترین چالشها دانشگاههای جنوب کرمان را  نبود رشته های مرتبط با فرهنگ و هنر، ارتباطات و رسانه دانست و افزود: انتظار اصحاب فرهنگ و هنر تاسیس دانشکده های مرتبط فرهنگ در دانشگاههای جنوب استان  خصوصا  دانشگاه جیرفت است.

فرماندار جیرفت نیز با اشاره به اینکه اگر روزگاری موبایل فقط در دست پدر خانواده بود اما امروز اینگونه نیست و وارد مدارس شده است، بیان داشت: باید تلاش کنیم با برنامه ریزی های کوتاه مدت و بلند مدت سیر نزولی مقطعی  دانشگاهها را بررسی و نقاط ضعف را برطرف نماییم.  

احمد بلندنظر گفت: تلاش کنیم از ظرفیتهای بسیج دانشجویی و کرسی های آزاد اندیشی در جهت ارتقا فرهنگ عمومی استفاده کنیم، دانش آموزان را نادیده نگیریم و با برگزاریهای همایش تلفیقی دانشجو و دانش آموز فاصله بین دانشگاه و مدرسه را با رویکرد اقتصادی کوتاه کنیم و دانش آموزان را با محیط دانشگاه آشنا کنیم. 

۷ خرداد ۱۴۰۲ ۲۰:۳۱