اخبار

دومین نشست شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری درسال "مهارتورم و رشد تولید "برگزار شد.

دومین نشست شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری درسال "مهارتورم و رشد تولید "برگزار شد.
دومین نشست شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری در سال 1402 به ریاست حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در استان و رئیس شورای فرهنگ عمومی و به دبیری پیام احمدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و با حضور اعضای شورا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری ، پیام احمدی عصر چهارشنبه (27 اردیبهشت 1402) در آغاز نشست شورای فرهنگ عمومی ضمن تبریک روز ارتباطات و روابط عمومی به بیان دستور جلسه این نشست پرداخت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری و دبیر شورا گفت: طرح موضوعات جوانی جمعیت توسط مسئول بسیج جامعه پزشکی ، ارائه طرح ها و عملکرد فرهنگی شهرداری شهرکرد و بیان برنامه های فرهنگی آتی شهرداری شهرکرد توسط شهردار شهرکرد و همچنین طرح مسائل اولویت دار فرهنگی استان در خصوص عفاف و حجاب با ارائه توضیحات لازم توسط مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری از محورهای این جلسه شورا است.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در این نشست با اشاره به ضرورت توجه به جمعیت تاکید کرد: همه دستگاه‌های اجرایی موظف به تحقق قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت هستند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام          عصر چهارشنبه در نشست شورای فرهنگی عمومی استان افزود: اولویت‌های امسال شورای فرهنگ عمومی استان مشخص شده است که بر روی آن تمرکز می‌شود و یکی از این اولویت‌ها توجه به جوانانی جمعیت و قانون حمایت از خانواده است 

وی تاکید کرد: مساله جوانی جمعیت باید به عنوان یک فرهنگ گفتمانی در چهارمحال و بختیاری تبدیل شود

به گفته وی، بسیج جامعه پزشکی استان در این زمینه گزارش‌های خوبی را ارائه کرده است و به همراه یک کارگروه ویژه این امر را در استان دنبال کند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان اظهار داشت : انتظار است که این کارگروه و کمیته‌هایی که در این راستا شکل می‌گیرد، مساله جوانی جمعیت را با جدیت دنبال کند.

وی تصریح کرد:دستگاه‌های اجرایی موظف هستند آنچه در شورای فرهنگ عمومی مصوب می‌شود و درباره آن تصمیم‌گیری می‌شود را اجرا کنند.

نکونام ادامه داد: هنوز فاصله زیادی برای اجرای قانون جمعیت جوانی و حمایت از خانواده وجود دارد و امید است این قانون به صورت کامل از سوی همه دستگاه‌های اجرایی در جامعه محقق شود و همین مقدار نیز که ورود کرده‌اند، جای تشکر دارد ولی باید تداوم یابد و همه دستگاه‌ها ورود جدی داشته باشند.

وی تصریح کرد: کار فرهنگی در این زمینه یکی از دغدغه‌هاست و در این زمینه کارهای تبیینی با محوریت مساجد، رسانه‌ها و فضای مجازی برای تحقق جوانی جمعیت با توجه به اهمیت موضوع و با وجود تهدیدی که وجود دارد، دنبال شود.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: بسیج عمومی در استان در خصوص هدایت افکار عمومی به سمت توجه به جوانی جمعیت شکل گیرد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: آمریکا در خصوص کاهش جمعیت به بشریت در دوران مختلف جفا کرد و بعدها تاریخ، جفای آمریکا به بشریت را بازگو خواهد کرد.

وی گفت: در این زمینه نگاه اقتصادی به مساله خانواده و تجرد زیستی به عنوان ضدیت با فرهنگ بشریت از سوی آمریکا با تبلیغات سوء دنبال و همه چیز قربانی پول شد تا تحکیم بنیان خانواده‌ها هدف قرار گیرد.

امام جمعه شهرکرد در بخشی دیگر از سخنان خود در این شورا اعلام کرد: دستگاه‌های اجرایی برای فضای سازی شهر در مناسبت‌های مختلف مذهبی و دینی همکاری لازم را داشته باشند.

شایان ذکر است ، در این نشست احمد راستیه نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی، علی محمد اکبری فرمانده سپاه قمر بنی هاشم (ع) ، تعدادی از مدیران و کارشناسان دیدگاه های خود را پیرامون جوانی جمعیت و ضرورت توجه به آن و مسائل فرهنگی درسایر  موضوعات طرح شده بیان کردند.

محمدحسین واحدیان شهردار شهرکرد  و بهروز محمدپور مدیر ارتباطات و روابط عمومی شهرداری نیز در این نشست گزارشی از فعالیت های فرهنگی این نهاد در یک سال اخیر را ارائه کردند.

در پایان این نشست احکام عضویت تعدادی از اعضای جدید شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری توسط رئیس ، دبیر شورا  و فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) به آنها تقدیم شد.

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۰۸:۰۶