اخبار

برگزاری آیین بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی در بمپور

برگزاری آیین بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی در بمپور
آیین بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی به میزبانی شهرستان بمپور برگزار شد‌.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان؛ آیین بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و پاسداشت زبان فارسی با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و شماری از مسئولان استانی و شهرستانی، اساتید دانشگاه و مردم به میزبانی شهرستان بمپور برگزار شد.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان در این مراسم بیان کرد: فردوسی بزرگ از همه اقوام ایران زمین استفاده و کاخ سخن یعنی شاهنامه را خلق کرد.

علی سرگزی از مردم بلوچ به عنوان اصیل ترین نژادهای آریایی و اصلی ترین مرزبانان ایران یاد کرد و گفت: افتخار داریم که به عنوان خادم این قوم اصیل و بزرگ که جزو امیدهای ایران زمین هستند، در عرصه فرهنگ و هنر خدمت می کنیم.

این مقام مسئول با اشاره به مشکلات حوزه فرهنگ و هنر شهرستان بمپور اظهار کرد: این مشکلات را مشاهده کردیم، گزارش آن تقدیم استاندار می شود، به طور قطع طرح بزرگی را در این شهرستان به تصویب خواهیم رساند تا بودجه ای از محل سفر پیش روی رئیس جمهور به آن اختصاص پیدا کند.

وی ادامه داد: با جدیت، دلسوزی و دغدغه پیگیر رفع مشکلات حوزه فرهنگ و هنر و توسعه این عرصه پر اهمیت در بمپور خواهیم‌ بود‌.
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۱۷:۱۹