اخبار

برگزاری اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی در مهران

برگزاری اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی در مهران
اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی روز چهارشنبه شنبه ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در مهران برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام هاجر زرگوش رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان مهران از برگزاری اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی در مهران خبر داد.

زرگوش بیان کرد: این جلسه به ریاست حجت‌الاسلام امینی رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان مهران و با حضور اعضای این شورا، با دستور کار تشریح طرح اعتلای فرهنگی شهرستان مهران و اعلام جزییات فراخوان اولین همایش بین‌المللی علمی _پ ژوهشی حکمرانی اسلامی مبتنی بر سیره و معارف رضوی برگزار شد.

وی ادامه داد: طرح اعتلای فرهنگی شهرستان، پس از بررسی و آسیب‌شناسی توسط شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، تشکیل جلسات و کارگروه‌ها و بررسی در شورای فرهنگ عمومی، جهت اجرا در سال جاری به دستگاه ها و نهادها ابلاغ می‌شود و هدف طرح  اعتلای فرهنگی، افزایش هم‌افزایی در رسیدن به اهداف کمی و کیفی عنوان شده و در سند مدون برای این شهرستان ۷ هدف تعیین شده است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهران افزود: جهاد تببین، لزوم ارتباط مؤثر با دانش آموزان، توجه به کسب و کارهای خانگی و اقتصاد مقاومتی، افزایش بُعد معنوی اربعین، ترویج فرهنگ مطالعه، جوانی جمعیت و فرزندآوری و تقویت جهان‌بینی انقلابی و اسلامی جوانان، محورهای تعیین شده برای اجرا در شهرستان مهران می‌باشند که برای هر کدام، رشد حداقلی یک تا بیست درصد تا پایان سال جاری در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: هر کدام از محورها به تناسب به یک یا چند دستگاه محول شده و سایر دستگاه‌ها نیز موظف به همکاری در زمینه‌های مورد تخصص خود می‌شوند.

در پایان با بررسی فراخوان اولین همایش بین‌المللی علمی_پژوهشی حکمرانی اسلامی مبتنی بر سیره و معارف رضوی، درباره مشارکت مؤثر شهرستان بحث و تبادل نظر به عمل آمد و ابلاغ فراخوان توسط فرمانداری مهران به همه‌ی دستگاه ها، نهادها، دانشگاه‌ها، مدارس و مؤسسات تصویب شد.


۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۱۲:۳۰
معصومه نادی روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام |