اخبار

جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان چرداول

جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان چرداول
جلسه شورای فرهنگ عمومی با حضور حجت‌الاسلام قنربیگی امام جمعه شهرستان و رئیس شورای فرهنگ عمومی؛ نارنجی معاون سیاسی فرمانداری، اعضای شورای تأمین و جمعی از مسئولان شهرستان روز یک‌شنبه 10 اردیبهشت 1402 با محوریت رعایت پوشش و آراستگی و فرهنگ‌سازی حجاب و عفاف برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام، هواسی رابط فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان چرداول در ابتدای این جلسه با تبریک روز کار و کارگر و همچنین گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری، ترویج فرهنگ عمومی عفاف و حجاب را از الزامات شورای فرهنگ عمومی عنوان کرد.

در ادامه قنبر بیگی امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان چرداول با تأکید بر ضرورت احیای ارزش‌های ملی و اسلامی در شهرستان گفت: به دلایل مختلف برخی از ارزش‌های گذشته در شهرستان رنگ‌باخته و بعضی آسیب‌های فرهنگی را در پی داشته‌است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان چرداول افزود: متولیان امر به ویژه دستگاه‌های مربوطه در ترویج فرهنگ عمومی و تشویق دانش‌آموزان و تجلیل از برترین‌های اخلاق و عفاف و حجاب اهتمام جدی داشته باشند تا در جامعه الگو سازی شود. 

وی در ادامه در دستور کار قرار دادن الگوی مناسب پوشش بانوان، برگزاری نمایشگاه‌های فصلی، برگزاری مسابقات عفاف و حجاب و تجلیل از برترین‌های حوزه حجاب را امری ضروری در فضای جامعه دانست.

امام جمعه چرداول عنوان کرد: سبک زندگی ایرانی اسلامی یکی از موضوعات کلیدی و دستور کار اساسی شورای فرهنگ عمومی شهرستان خواهد بود که زیرشاخه‌های آن باید به‌صورت منظم و مستمر بررسی و مصوبات کاربردی و مناسب برای تقویت و حمایت از آن‌ها در دستور کار باشد.

وی ضرورت ارائه الگوی مناسب برای پوشش بانوان، جایگزین کردن طرح‌ها و الگوهای لباس ایرانی و اسلامی به جای مدهای غربی و احیا و حفظ هویت ملی و دینی را از اهداف برگزاری نمایشگاه‌های مد و لباس ایرانی، اسلامی برشمرد و افزود: برپائی نمایشگاه‌های لباس اسلامی ایرانی تأثیر بسزائی در امر فرهنگ‌سازی دارد و سبب اشاعه پوشش اسلامی ایرانی در جامعه می‌شود و باید در کنار آن بحث‌های آزاداندیشی با موضوع عفاف را اجرا کنیم.

معاون سیاسی فرمانداری چرداول نیز در پایان گفت: حجاب و عفاف جنبه قانونی دارد و همه ما مسئولین و آحاد مختلف جامعه بایستی به این قانون تمکین نماییم و هر کسی عوض این عمل نماید، بایستی به‌صورت قانونی با آنان برخورد شود.
ایشان ادامه داد: حجاب و عفاف ماهیت جمهوری اسلامی ایران و خون پاک و مطهر شهیدان است و بر همه ما واجب است از این امانت الهی نگهداری کنیم.
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۰۸:۰۷
معصومه نادی روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام |